Jag är också nöjd med mitt Jannu, och rekommenderar det varmt. Däremot kan jag inte utifrån egna erfarenheter jämföra det med Nallo, Nammatj eller Kaitum. Jag hade tidigare ett Keron 4 GT men bytte sen till ett Jannu. Visst var det en stor skillnad att gå från HB:s (då) rymligaste tält till ett snävare 2-manna, men det har jag aldrig ångrat, och Jannu har många fördelar. Jag försöker själv att kapa all onödig vikt men jag är inte helt säker på att de hektona, ner till exempelvis Nallo 2, är de rätta att kapa bort... Detta är ju utifrån mina önskemål och prioriteringar, så Nallo kanske blir en fullträff för dig som startade tråden. Själv kapar jag vikt på det mesta, men samtidigt prioriterar jag tältet och låter det väga lite extra i utbyte mot de fördelar det har jämfört med lättast möjliga lösning.
Först vill jag säga tack för alla intressanta upplysningar till er som svarat i tråden. Fråga till Carl:
Hur upplevde du utrymmet i absiden? Kan man laga mat där, går det att ställa ryggan utan att den blir blöt etc?