Ja, jag har kanske inte alls förstått hur det går till.
Men jag tolkade det som att "litet" område inte täckte så mycket som ett "stort" område.
Jag fick också för mig att ett litet område borde vara billigare än ett stort. Annars skulle väl ingen köpa ett litet område, såvida det inte är mer detaljerat, men så verkar det ju heller inte vara.
Om man då antar att innehavare av liten båt med större sannolikhet gör mindre utfärder, och dessutom är utrustad med mindre GPS (kanske en GPSmap 76S eller liknande, istället för en större plotter), tänkte jag mig att den främsta kunden för "litet" område borde vara den som då inte har någon nytta av detta alls, eftersom han inte kan stoppa in minneskortet någonstans.
Nu äger jag ju inget flytetyg större än en luftmadrass (och om jag inte minns fel är det hål på den), så det spelar ju inte mig någon roll, egentligen.
Men det tycktes mig vara tämligen stolligt.
Hur fungerar prissättningen på en CD då, med stort område på? Betalar man för att få tillgång till hela området, eller måste man betala om igen, ett antal gånger, för att låsa upp en del i taget? Eller är det på annat sätt?
Anders