Nybörjarvandrare

Jag har varit och fjällvandrat för första gången. Jag hade med mig mitt barnbarn Linda 12år och dvärgschnauzern Lucas 8år. Vi var i underbara Funäsdalen och det gick hur bra som helst trots min oro och farhågor. Vi förjde Guldturerna och det var lätt att hitta jag skulle vilja säga att det går inte att gå vilse när man följer dom. Vi fick uppleva underbar natur fantastiska utsikter hällristningar och mycket mycket mer. Vi bodde på hotell och gjorde dagsutflykter. Oron av vad man skall ha med sig var helt obefogad.En lätt packning som om vi gick i skogen här hemma var allt som behövdes.
På kvällarna avnjöt vi fantastisk mat.Jag kan verkligen rekomendera detta Så funderar du på att fjällvandra så GÖR DET.

Vad kul att få höra någon som varit i Funäsdalen då jag själv tänkt åka dit och vandra nästa sommar!
Vad fanns att göra förutom dagsutflykter? finns resturanger och andra trevliga saker att göra kvällstid(bowling m.m.)?

Har du några bilder från turerna? Var guldturerna lätta att gå eller var det mycket blött och sunkmarker?


Mvh
Jesper
 
Jätteroligt att höra om er vandring! I synnerhet att du hade med dit barnbarn. Det är så viktigt att vi tar med ungarna ut i naturen, så väl på fjälltur som i skogen hemmavid. Färre och färre barn kommer i kontakt med naturen. Och precis som du upptäckt, det är faktiskt inget märkvärdigt eller extra svårt med att vandra i fjällen, även om det kan låta lite märkvärdigt när vissa beskriver de. Hoppas att ni kommer att göra fler turer.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg