Hej !
Ny som fjällvandrare och har sökt i massor plus läst ett par böcker bla. vandra fjäderlätt med efterföljare och blir mer och mer konfunderad av vilken utrustning som skall med.
Har planer på att gå i helags fjällen i ca 5-7 dagar.
Kommer att skriva några rubriker och ange min anuvarande val och vill att ni gärna kommenterar och motiverar varför / varför inte.
Tält : Fjällräven akka shape r/s 2 eller hilleberg nallo 2 gt ( fjällräven lite låg innerhöjd ? )
Kängor/skor : var sugen på ett par miendl mfs pro men behövs det för "vanlig" fjällvandring ?
Mat : Har frystorkat för 10 dygn, vissa påstår att man blir dålig i magen! ?
Kläder vid vandring : grövre byxor typ haglöfs el. liknande ?
Kläder vid regn : Läste mig till ett tips om regnkläder från www.idefixteko.se som var lätta
Kläder vid solsken : skjorta och havlånga kortbyxor ?
Liggunderlag : har ett Exped Airmat 7,5 Pump DLX ?
Ryggsäck : Har en haglöfs victor på 75 liter ? ( inte den lättaste )
Sovsäck : Har en haglöfs som klarar +-0 på 1500 gram ?
Fyl gärna på med tips eller kommentarer efter vad ni tycker.
Mvh Obbelix
Ny som fjällvandrare och har sökt i massor plus läst ett par böcker bla. vandra fjäderlätt med efterföljare och blir mer och mer konfunderad av vilken utrustning som skall med.
Har planer på att gå i helags fjällen i ca 5-7 dagar.
Kommer att skriva några rubriker och ange min anuvarande val och vill att ni gärna kommenterar och motiverar varför / varför inte.
Tält : Fjällräven akka shape r/s 2 eller hilleberg nallo 2 gt ( fjällräven lite låg innerhöjd ? )
Kängor/skor : var sugen på ett par miendl mfs pro men behövs det för "vanlig" fjällvandring ?
Mat : Har frystorkat för 10 dygn, vissa påstår att man blir dålig i magen! ?
Kläder vid vandring : grövre byxor typ haglöfs el. liknande ?
Kläder vid regn : Läste mig till ett tips om regnkläder från www.idefixteko.se som var lätta
Kläder vid solsken : skjorta och havlånga kortbyxor ?
Liggunderlag : har ett Exped Airmat 7,5 Pump DLX ?
Ryggsäck : Har en haglöfs victor på 75 liter ? ( inte den lättaste )
Sovsäck : Har en haglöfs som klarar +-0 på 1500 gram ?
Fyl gärna på med tips eller kommentarer efter vad ni tycker.
Mvh Obbelix