Hej gott folk på utsidan !
Turskidning i fjällen är något som lockat mig mer och mer det senaste året, men ! problemet är att jag aldrig stått på skidor, förutom när jag var väldigt liten, sen är jag från och bor i skåne, skidsporter är ju inget vi är bortskämda med på våra breddgrader.
Men februari/ mars nästa år tänkte jag göra slag i saken och ge mig ut på ett sådant äventyr mellan fjällstugorna.
Behöver jag lära mig att stå på skidor eller ger det sig själv, under utmaningen.
Grunderna kan jag nog öva in på rullskidor, den möjligheten finns ju.
Var i dom svenska fjällen skulle det passa en nybörjare som mig?
Vad bör jag tänka på ?
köpa skidor eller går det att hyra någonstans ?
Har kollat på ledarledda turer genom STF, men kraven är att man har vana på turskidor och packning.
Tar tacksamt emot alla former av tips och råd.
har ju ganska lång tid att förbereda mig, men hur gör jag det på bästa sätt.
tack på förhand.
nlinden
Turskidning i fjällen är något som lockat mig mer och mer det senaste året, men ! problemet är att jag aldrig stått på skidor, förutom när jag var väldigt liten, sen är jag från och bor i skåne, skidsporter är ju inget vi är bortskämda med på våra breddgrader.
Men februari/ mars nästa år tänkte jag göra slag i saken och ge mig ut på ett sådant äventyr mellan fjällstugorna.
Behöver jag lära mig att stå på skidor eller ger det sig själv, under utmaningen.
Grunderna kan jag nog öva in på rullskidor, den möjligheten finns ju.
Var i dom svenska fjällen skulle det passa en nybörjare som mig?
Vad bör jag tänka på ?
köpa skidor eller går det att hyra någonstans ?
Har kollat på ledarledda turer genom STF, men kraven är att man har vana på turskidor och packning.
Tar tacksamt emot alla former av tips och råd.
har ju ganska lång tid att förbereda mig, men hur gör jag det på bästa sätt.
tack på förhand.
nlinden