• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Söndag

Hej
Vi är några som pratar om att ta en dagstur på söndag. Vet inte så mycket om tid osv än.
Men skicka ett meddelande till mig eller så om ni är sugna på att hänga med så hör jag av mig.
Vi kommer utgå från Saltholmen, enklaste då om man vill hyra är på Långedrags kajakuthyrning, den ligger i samma vik
//Henrik

Hej allihop

Jag har sommarställe på södra Orust. Har paddlat två somrar med egen kajak men jag vill nu fan sticka dit oftare( bor i Sthlm). Nån som har lust att ta en dagspaddling vid Orust nån dag i höst?

Synd att man inte kom hem igår från fjällvandringen... men hoppas ni har haft en härlig paddling idag. Själv har jag tänkt att jag ska ut o paddla i veckan som kommer. Någon som vill hänga på?

Vi hade en bra paddling, tyvärr inget bad.

Jag kan inte i veckan som kommer, men nästa vecka hänger jag gärna med ut, men då kanske det inte är aktuellt längre?

Om det blir hyfsat väder i veckan, dvs inte konstant hällregn, så skulle jag gärna paddla ut och sova över på en ö i skärgården nånstans. Skulle vara roligt om vi blir ett gäng som åker ut. Vi kan ta med oss lite god mat och dryck, göra upp en eld och ha det trevligt på kvällen. Om några bara vill åka över dan, så går ju det att ordna. Vi pratade om ons-tors, men återkommer med dag och plats när jag prata m Sara här ovan.
Hälsn. Lotta

Om det blir hyfsat väder i veckan, dvs inte konstant hällregn, så skulle jag gärna paddla ut och sova över på en ö i skärgården nånstans. Skulle vara roligt om vi blir ett gäng som åker ut. Vi kan ta med oss lite god mat och dryck, göra upp en eld och ha det trevligt på kvällen. Om några bara vill åka över dan, så går ju det att ordna. Vi pratade om ons-tors, men återkommer med dag och plats när jag prata m Sara här ovan.
Hälsn. Lotta

Låter som ett trevligt förslag. Jag hänger gärna med.

Lyxkajakhelg 15-16 augusti, Göteborgs södra skärgård

Vi planerar paddling i Göteborgs södra skärgård med start på lördag morgon vid elva-tiden och hemkomst någongång på söndag eftermiddag.

Färdrutten återkommer vi till.

Tanken är att ni som vill följa med anmäler er till mig eller Sara09.
Vi behöver veta om du har egen kajak, eller om du behöver hyra.

Den här gången har vi tänkt att middagen ska bli en gemensam upplevelse. För att vi ska kunna fördela uppgifter och matinköp någorlunda jämt är det viktigt att veta hur många som kommer senast på onsdag. Skriv även om du har några speciella behov gällande maten, så ska vi i möjligaste mån ta hänsyn till detta.

Om du har någon typ av kök att dela med dig av, så skriv gärna det i anmälan också, allt för att vi lättare ska kunna samordna : )

Vi hoppas på att bli ett stort gäng och särskilt med tanke på att vi nu flyttat paddlingen till helgen, då många är lediga.

P.S. Om du skickar förfrågan om telefonnummer i ett meddelande, så kan jag skicka det den vägen.

P.S. Om vädret är helt vidrigt i helgen, så kommer ev turen att förkortas till en dag, bara så att ni vet .Men naturligtvis så hoppas vi att det blir SÖVVERÄNT! D.S.

Hej,

Intresserad av att vara med dag 1, upptagen på söndag!
Hyr kajak vilket innebär att jag ska vara tillbaka senast lördag kl 21.00 (eller kl 9 söndagmorgon:)

Enligt senaste smhi-prognosen blir det sabilare vädret till helgen
/Emina

Med lite bättre framförhållning hade jag gärna varit med på kajakhelg, men nu är jag uppbokad med annat. Trist! :( Hoppas i alla fall ni får en bra helg med gott paddelväder.
/Nadia

Paddling Stocken, Orust 29-30 Augusti

Hej alla kajakvänner!

Då var det dax för den årliga Stockenträffen på Orust.

http://www.orust-kajak.se/stockenprogram.html

Vi kommer att åka upp till Stocken på lördagen den 29/8 och paddla från 11.00 - 17.00 med en övernattning på Stockens Camping.
18.00 drar vi vidare till Orust kajaks grillfest som hålls på Tofta gård.
OBS! Sista anmälningsdagen för festen är 15/8 och görs direkt till Orust Kajak, se länken ovan.

Om du är intresserad av att hänga på hör av dig till mig.

Mvh
Christina

Stockenträffen

Hej
Jag tänkte mig oxå till Stockenträffen.
Dock planerar jag att åka upp på fredagkväll redan, men jag hänger gärna med på era paddelturer och planering.
Jag åker bil upp och har plats för 1 kajak och 2 personer med packning utöver mig och mina grejor.
//Henrik

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg