• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

paddla sön

jag hänger gärna med en sväng på söndag, men beror på vart det bär hän.
börjar jobba kl 15.30 i mölndal o är billös. men kanske det kan funka ändå. jag får anpassa mig, eller blir det en annan gång : )

Lotta

Hej!

Hänger görna med ut och paddlar på söndag.
Är ioförsig beroende av när vi kommer tillba.
Mailar Christina mina kontaktuppgifter.

synes
Joakim

Paddling på söndag 17/7

Hej igen!

Kul att så många har visat intresse för söndagens paddling som utgår från Hinsholmenskilen. Tanken är att vi paddlar i "lagom" takt och tar en fika pause eller två när andan faller på.
Det här är även en möjlighet att träffa nya paddlarvänner.

Vi är några som ska hyra kajak, därför har jag förlagt träffpunkten till Hinsholmskilen, Brygga Ö vid den blå Containern.
Vi kommer att träffas där kl. 11.00 och hyr kajakerna till kl.17.00

Alla som känner att det skulle vara kul att komma ut och paddla på söndag är välkomna att hänga på.

Väl mött!

/Christina

Mina vänner,
tack för alla tips (under söndagens paddlingstur), ert tålamod och omtanken, som varje nybörjare behöver… En fantastisk upplevelse! Nu är jag helt slut, men bestämde mig för att skriva några rader idag… ärligt talat, tror jag inte att jag ska kunna använda händerna imorgon ;-))
Ha det gött!
Emina

Tack för söndagens runda! Tyvärr var jag ju tvungen att komma med lite senare så jag missade ju den viktigaste delen (fika). Men det kändes som ett väldigt härligt gäng även fast det var för kort tid att hinna prata med allihopa. Men det kommer fler tillfällen! Jag kommer vara ute både dagar och kvällar de närmsta veckorna.

Hej igen!

Ett stort tack till alla som var med och gjorde söndagens paddling till ett riktigt trevligt nöje.
Vi blev ett härligt gäng på nio personer som tog hand om varandra och satte säkerheten i främsta ledet. Vi hade tur med vädret och under vår fika paus sken till och med solen på oss.

Det här får vi allt ta och göra om, ha det bra tills vi syns igen!

/Christina

Tack för en mycket trevlig söndagspaddling.
Det var första gången som jag var med på en aktivitet här. Och det var mycket positivt.
Jag ser fram emot nästa gång som vi sätter oss i kajakerna.
Janne

Kul var det och vi hade väldigt tur med vädret, vem trodde på solsken och regnfritt? Skulle iofs vara kul att veta hur mycket vind det var vi möttes av när vi kom ut ur Eskils kanal, måste varit riktigt kraftiga vindar just då runt 15:30. När vi kom tillbaks hem till Fiskebäck efter att vi lämnat er i Hinsholmen var det mycket lugnare igen. Hoppas Emina och andra inte blev helt utmattade i era armar :)
Som information om någon är intresserad så paddlade vi Fiskebäckare 15,8 km och ni andra kan dra bort ungefär 3 km så det blev ca 13 km.

Hej igen!

Emina har aldrig mått bättre och längtar till nästa tur, förhoppningsvis i lika trevligt sällskap ;-)
Ett förslag kom från Janne gällande nästa helg - Marstrand!
Finns det några intresserade, hör av er. Har ni bättre förslag - skriv!
/Emina

PS. 15,8 km?? My God!!!

Det var trevligt.
Bra kämpat i kanalen;)
Det låg nog runt 10 m/s.
Behövde en rejäl Pizza när jag kom hem.

Vi syns
//Micke

Hej
Finns det någon som är intresserad utav att paddla i Marstrand på lördag eller söndag.
Hör av er till mig så kan jag ringa till Marstrandskajaker och kolla om dom har några lediga kajaker.
Hoppas på stort intresse!

Janne

Paddling på söndag 26/7

Hej!

Söndagens paddling var riktigt trevlig, så jag tycker vi tar en sväng på söndag 26/7 igen.

Plats: Hinsholmen, vid den blå containern brygga Ö, här kan du hyra kajak hos Långedrags Kajakuthyrning.

Tid: Vi träffas 11.00 och paddlar till 17.00

Alla är hjärligt välkomna som har lust att paddla ut en sväng.
Vi tar även och lägger in ett eller två strandhugg.

Ha det gott!
Vi syns på söndag!

/Christina

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg