Har anmält mig!
Ser fram emot detta evenemang! Verkar jättekul!
Ser fram emot detta evenemang! Verkar jättekul!
Eftersom jag får min första egna kajak till veckan tänkte jag att det vore lämpligt att sätta upp ett mål, typ nyårslöfte.
Vet ni någon lämplig utmaning, typ Stockholm kanotmaraton? Har inte sett någon information om det blir något SKM 2011.
Observera att jag är nybörjare och önskar inte alltför svåra utmaningar med höga vågor. Började paddla i slutet av säsongen. Ser hellre att det är långt än svårpaddlat eller en häftig naturupplevelse är aldrig fel. Något att se fram emot under denna snörika och kalla vinter är aldrig fel, måste drömma.
Har ni några nyårslöften kopplat till detta forum?
God fortsättning!
Frega
Stockholms kanotmaraton ställde in 2010 års upplaga och än har jag inte sett något om årets eventuella lopp.
Jag har sammanställt lite kanotlopp inför säsongen 2011. Kommer att uppdateras allt eftersom jag får ny info:
http://segelochpaddel.blogspot.com/2010/12/kanotlopp-2011.html
Apropå nyårslöften...
Vilka tänker du delta i?
Under 2010 paddlade jag Black River Race med sonen i en turistkanadensare. Hoppas kunna upprepa det i år. Jättehärlig bana på 31 km i senare delen av maj.
Jag anmälde mig till Seamasters 2010 men fegade ur dagen före pga den mycket struliga sjögången som var på Bråviken då. En hel del hann lägga sig innan de var i mål men många bröt ändå. Kanske gör ett nytt försök i år?
Kommer också att försöka återfå formen jag hade före Seamasters (under timmen på 10 km med Commandern).
Sen blir det segling med nyinköpta Maxi 777:an där hittills enda spikade är Juninatt 3-4 juni. Ca 50 nm med jaktstart från inloppet Nyköping, ner förbi Nävekvarn och tillbaka till NySS klubbholme Broken.
Fortsätter också gasta på kompisens Dehler 34DD och målet är att återerövra klassvinsten på Arkö Runt från 2009.
(mål 2011: att hitta ett bra träningssätt för att klara en hyfsad tid på 1km - tips mottages tacksamt!)
Det gäller både att få upp fart och uthållighet.
Farten kan man träna med "bryggryck" vilket Jonas Fager lärde mig. Paddla lugnt till första bryggan, max till nästa, lugnt igen osv...
Uthålligheten får man genom att nöta på så att det inte är pratvänligt längre under en längre sträcka.
Själv är jag mindre dålig på uthållighet än fart än så länge ;-)