Jo, hemsidan kollade jag också Kollade dock endast måttbilden, var nog lite slö. 100 cm är inte någon katastrof, har bott i Bergans Compact som har liknande mått under veckolånga turer. Det är ju ingen önskedröm heller, särskilt inte om man är två pers (och tre som tältet ska vara till för är nog ingen superhit, då man bara för den huvudhöjden i mitten av tältet). Jag delar nog din åsikt om att 500g för ökad slitstyrka och volym är värt det.Lättaste är ju att kolla på fjällrävens hemsida för info...men 100cm i öppningen får anses helt ok tycker jag. Det som spelar mera roll är hur hög den andra bågen är, i detta fall 80cm på Shape 3.
Precis samma innermått som det var på mitt HB Anjan2. Ofta sitter man ju bara vid öppningen och då är det lugnt, annars blir det lågt i tak..iaf för mig som är 190cm. Använde det som enmanstält.
Abisko Endurance väger bara 500g mera än Abisko Shape...men är betydligt större på insidan, 105 cm vid ingången och 100 cm vid både nr två. Det skulle vara mitt val alla dagar!
Nya tält från Fjällräven
- Trådstartare Akka
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-