Nya Suunto Elementum- Äntligen här

Jag har på något sett svårt att ta Suunto seriöst.
Deras träningsklockor känns som sådan halvmesyrer jämfört med Garmins eller Polars. Då inte för att de är speciellt dåliga utan för att de ser så jävliga ut (eller jo gps-implementationen är rätt dålig jämfört med Garmins), ett träningsredskap ska inte se ut som en stadsklocka :D
Så jag antar att Suntos branding inte funkar speciellt bra för alla kategorier konsumenter, vissa av oss vill flasha med våran fula plastklocka....

Internet hjälper en att ta svåra beslut

Jag kommer radera recensioner som skrivs för att man fått betalt med en klocka från Suunto (eller annan tillverkare), i enlighet med våra forumregler om personlig vinning etc.

Tja, http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=427343#post427343
verkar ju oxå falla i den kategorin. Finns säkert flera. Folk verkar inte ha några skrupler med att skriva maskerade reklaminlägg mot låg ersättning. Skriver man recensioner etc mot ersättning och förespeglar att man gör det som privatperson utan egna intressen så agerar man i mina ögon bedrägligt. Helt rätt att såna inlägg tas bort.

Dessutom, efter att ha läst ett par av dessa Suuntosponsrade trådar blir jag lite förvånad över märkeslojaliteten, det verkar inte ovanligt att man tvingas byta sin dyra klocka både två och tre ggr men trots det skriver att det verkar vara en jättebra klocka.
Jag har i alla fall blivit övertygad om att Suunto trots sitt pris inte fungerar. Alltså köper jag inte en sån. Och de inlägg som Suntoo köpt här har bara hjälpt till i det beslutet.

Mikael

Intressant att följa dialogen.......och alla kloka inlägg.

Ja ....vi fick klockan gratis och hitills vad jag läst på nätet (på fler sajter än denna) är det många inlägg som pekar på att den inte levde upp till förväntningar med avseende på inbyggda funktioner men att den är snygg och lättanvänd. Det kallar jag sann feedback och inte köpt reklam.

Och sedan klagar någon på mitt namn baluba...det blir ju personangrepp ...ett sådant inlägg borde också städas bort av en vaken adminstratör... namnvalet är väl fritt.

Du får ursäkta mig men jag kan bara tolka ditt inlägg som "surt sa räven" du fick ingen klocka själv.
Företaget i fråga har satsat högt då de har ingen aning om vad som kommer att skrivas men jag tycker det är ett nytt fräscht sätt att marknadsföra en produkt...kanske på gränsen till farligt då de inte alls styr vad som skrivs.

Hälsar en snart 50 år seriöst arbetande civilingenjör

(håll nu er till sakfrågan i era responser tack)

Intressant att följa dialogen.......och alla kloka inlägg.

Ja ....vi fick klockan gratis och hitills vad jag läst på nätet (på fler sajter än denna) är det många inlägg som pekar på att den inte levde upp till förväntningar med avseende på inbyggda funktioner men att den är snygg och lättanvänd. Det kallar jag sann feedback och inte köpt reklam.

Och sedan klagar någon på mitt namn baluba...det blir ju personangrepp ...ett sådant inlägg borde också städas bort av en vaken adminstratör... namnvalet är väl fritt.

Du får ursäkta mig men jag kan bara tolka ditt inlägg som "surt sa räven" du fick ingen klocka själv.
Företaget i fråga har satsat högt då de har ingen aning om vad som kommer att skrivas men jag tycker det är ett nytt fräscht sätt att marknadsföra en produkt...kanske på gränsen till farligt då de inte alls styr vad som skrivs.

Hälsar en snart 50 år seriöst arbetande civilingenjör

(håll nu er till sakfrågan i era responser tack)

Om "Surt sa räven" var riktat till mej så erkänner jag att jag gärna fått en klocka även om recensionerna hitills gjort mig något mindre avis.

För mig må du i princip välja vilket namn du önskar men ett tips innan man ger sig in i nya forum kan vara att känna av stämningen och kutymen på stället och kolla reglerna.
Jag värderar utsidans inlägg mer på innehåll och antalsräknaren än på namnet. Ni kan ju få gissa bakgrunden till mitt alias och det handlar inte om dans....
Provar man nya vägar för marknadsföring kan man gå på en och annan nit.
Själv kommer jag inte att rata Suunto pga deras kampanj - har de en bra produkt till rätt pris så handlar jag ändå så länge det inte är något som jag finner värre.

Med internet och en källkritsk blick finner man mycket kunskap och tyckande.

Sen finns det andra inlägg här som jag också tycker är nära gränsen, kanske till och med på fel sida inledningsvis:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=55849

/Patrik, också arbetande civing med drygt 10 år kvar till 50 och seriösiteten får någon annan avgöra

Beträffande "Fjäderlättarna" så har jag fått för mig att dom har ett samarbetsavtal med Utsidan, så det är nog inte smygreklam utan riktig reklam.
Och jag kan nog tänka mig att hade Suunto varit lite smarta så hade de vänt sig till Utsidan och liknande forum och skött utlottning och reklamen via dessa.
Som det är nu upplevs Suunto som ännu en spammare i mängden.

Beträffande "Fjäderlättarna" så har jag fått för mig att dom har ett samarbetsavtal med Utsidan, så det är nog inte smygreklam utan riktig reklam.

Precis.
Eller till och med "samarbete". Eftersom boken i fråga kommer att kunna köpas från Utsidan är det ju i delvis Jörgen (och Vildmarksbiblioteket) som gör reklam för Utsidan på Utsidan. Själv tjänar jag inte mer än ett gratis-ex på hela grejen. Men gratis-ex kan ju som sagt få vem som helst att skriva konstiga saker i forum, exempelvis meningar som "En sådan häftig grej!" ;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ringnes Suunto Alu deep black Utrustning allmänt 10
nj-tec Garmin Fenix 2 Vs. Suunto Ambit 3 Utrustning allmänt 4
Vaktmannen Suunto Ambit problem Utrustning allmänt 1
arnljots Problem med Suunto Core? Utrustning allmänt 5
maaacus Pace Alert Suunto Ambi2 Utrustning allmänt 1
Tomas J Suunto X-Lander Military, stor? Utrustning allmänt 0
Nallo94 hjälp med suunto vector Utrustning allmänt 2
a.lex Suunto Lumi Utrustning allmänt 0
matte_upp Generalagent Suunto Utrustning allmänt 3
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
niki Batteritid på Suuntoklocka Utrustning allmänt 27
owahlund Suunto X9i jämfört med X10? Utrustning allmänt 2
rothan Suunto med eller utan pulsfunktion? Utrustning allmänt 5
Hobbes73 Suunto X6HR hittas inte av datorn... Utrustning allmänt 14
AjMinSko Suunto GPS Utrustning allmänt 0
Gungner Suunto, X-Lander + GPS pod? Utrustning allmänt 0
danne_doppsko Suunto x9i Utrustning allmänt 3
langby Suunto klockokmpass i Stockholm? Utrustning allmänt 1
Starkes pöjk Suunto T6 vs Polar AXN 700 Utrustning allmänt 5
linkis Simma med Suunto Vector? Utrustning allmänt 10
prylManne Suunto t3? Utrustning allmänt 1
Witiko Polar eller Suunto Utrustning allmänt 2
paffen Suunto X9i Bra eller Bäst?!?! Utrustning allmänt 2
tomatchili Suunto med vita siffor (negative face) Utrustning allmänt 0
Gubben på Udden Suunto X9 Utrustning allmänt 4
duelago Suunto X6HRM superduperklocka. Erfarenheter? Utrustning allmänt 2
mankan83 Fjällklocka med pulsmätning? Suunto vs. Polar Utrustning allmänt 8
CE Suunto Vector Utrustning allmänt 3
skogenskonung Suunto S6-dålig display Utrustning allmänt 2
ski3r Suunto S6 Utrustning allmänt 5
i4lean Suunto vs Polar Utrustning allmänt 6
voulep Suunto X6HR vs Polar s710 Utrustning allmänt 1
sundancekid Suunto = Prisvärt ???? Utrustning allmänt 7
wohlin Suunto Utrustning allmänt 2
marcushagg Lite frågor om Suunto Metron/Advizor Utrustning allmänt 4
N Gecko Suunto Obserevr Utrustning allmänt 2
fson Sony Xperia V - äntligen en vettig friluftsnalle? Utrustning allmänt 96
dePaul Äntligen ett kärt ämne :-) Utrustning allmänt 33

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg