Omvänd Hillebergseffekt!
Ganska lustigt egentligen när man tänker på det. Point-kajakerna verkar ha skapat en omvänd Hillebergseffekt.
Det är ju ett välkänt faktum här på Internets Utsida att varumärket Hilleberg väcker diskussioner. Det är måste-ha-det-dyraste-och-bästa-folket (Kategori 1) som främhäver tältet och måste-man-verkligen-ha-det-dyraste-och-bästa-folket (Kategori2 ) som ifrågasätter. När det gäller kajak har det på något sätt blivit tvärtom. Kategori-2-folket har uppenbarligen hittat en väl fungerande produkt i Point. Något som tydligen retar kategori-1-folket eftersom frågorna bemöts med onödiga kortfattade svar som ovan, så fort Point kommer på tal. Kanske lika onödiga som det ständiga ifrågasättandet av Hilleberg.
En lite reflektion bara...
Ha en fin eftermiddag!
//Anders
Ganska lustigt egentligen när man tänker på det. Point-kajakerna verkar ha skapat en omvänd Hillebergseffekt.
Det är ju ett välkänt faktum här på Internets Utsida att varumärket Hilleberg väcker diskussioner. Det är måste-ha-det-dyraste-och-bästa-folket (Kategori 1) som främhäver tältet och måste-man-verkligen-ha-det-dyraste-och-bästa-folket (Kategori2 ) som ifrågasätter. När det gäller kajak har det på något sätt blivit tvärtom. Kategori-2-folket har uppenbarligen hittat en väl fungerande produkt i Point. Något som tydligen retar kategori-1-folket eftersom frågorna bemöts med onödiga kortfattade svar som ovan, så fort Point kommer på tal. Kanske lika onödiga som det ständiga ifrågasättandet av Hilleberg.
En lite reflektion bara...
Ha en fin eftermiddag!
//Anders