• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nya Kinderschokolade.

Hej alla,
det världsberömda märket Kinderschokolade har fått ett nytt ansikte efter 30 år.
Efter italienarna har nu också tyskarna börjat protestera: "weg mit Kevin", dvs "borta med Kevin" är mottot. Folk vill ha kvar Günter som har funnits på förpackningen sedan 30 år.

Günter:
ks_package1.jpg

Kevin:
ks_package2.jpg


Ibland undrar jag i mitt stilla sinne om en svältande afrikan eller så kunde fatta varför europeerna bryr sig om sådant, chokladförpackningar eller julmustförpackningar och om vi inte har annat för oss...
;)
/Georg
 
Jag forstor dem. Kevin ser ut som en 12-arig psykopat som i ett led i sin langsiktiga plan att na den yttersta samhallstoppen pa detta satt later sin nuna bli en kar bekant hos de breda foklagren. Kevin ar scary.
 
Günter Euringer.

Idag är Günter 42 och kameraman:
image_fmabspic_0_0-1128004184.jpg

0,1020,527832,00.jpg


På hans autobiografi finns originalbilden.Tycker inte att den ser nassemässigt ut. Senare retuscherades den lite, håret och öronen och ögonen.
0,1020,525633,00.jpg

_40873228_kinderfaces_203.jpg

Montage.jpg
 
öringen; sa:
Det ska vara
kinderegg.gif
innan jag orkar bry mig ;)

Håller med! Kinderchocklad utan leksaken är ju som att åka till Liseberg för att titta på blomsterrabatterna utanfär entrén. Eller som att slänga julklappspappen och behålla omslagspappret. Eh.. ni fattar.
Själva chokladen är ju äcklig, men får man en tuff grej så spelar det ingen roll.

Jag röstar på Günter. Han har bättre Hitlerjugend-vibbar, ett mer klassiskt varumärke liksom. Så jag förstår att tyskarna vill ha tillbaka honom.
 
Jag tror snarare att Günter är nära släkt med Seven elevens gamla affischflicka from hell:

021019.jpg


Den här kampanjen blir extrarolig/läskig om man tänker på att "bite sale" betyder "smutsig kuk" på franska...
 
Visst är det konstigt, Sachsaren, att det fortfarande finns så många som måste nämna nazi-tiden när något tyskt kommer på tal. Det finns ju så mycket annat att nämna, som DKW, DDR, RAF, Oktoberfest, Fasching, Helmut och Franz Josef, men det enda man tänker på är Adolf och hans gäng. Synd, tycker jag.