Nya kängor

Jag är på jakt efter nya vandringskängor.
Dock har jag problem att hitta ett par då mina fötter är både platta/låg vrist samt mycket smala, vilket gör att de kängor jag provat blivit väldigt "rymliga".

Några tips!

jell_mcd; sa:
Jag är på jakt efter nya vandringskängor.
Dock har jag problem att hitta ett par då mina fötter är både platta/låg vrist samt mycket smala, vilket gör att de kängor jag provat blivit väldigt "rymliga".

Några tips!
Lundhags kängor kan beställas till den läst som du önskar.
Jörnkängorna också har jag förstått.
Lundhags Fjell har smal läst (nära), jag köpte den hos Intersport i Marieberg och säljaren som hjälpte mig hade bra kunskap med "fot-ergonomi".

Har samma problem med mina fötter. Jag har kört med La Sportiva den senaste 5-6 åren och kommer nog aldrig att byta till något annat märke. Jag har använt Nepal Top och Eiger (som inte verkar finnas längre). Dessa kan kanske tyckas vara i "tyngsta laget" för att funka bra över hela fjället men La Sportiva har ju skotyper över "hela registret". Jag har haft någon Scarpasko också för länge sedan som jag tyckte var liknande i brädd/läst och passade bra (använder Scarpa-skor när det gäller skidåkning).

Tack för tipset, jag får ta en titt på dessa!

Jag har även testat en Meindl känga - Kampstiefel Leicht och den satt väldigt tight o bra på foten, så den finns nu med på listan över kängor jag eventuellt kommer att införskaffa.
[Ändrat av jell_mcd 2006-05-08 kl 08:32]

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg