Ny tidning

När jag klickar mig vidare från mailet till tidningen så får jag alternativen att köpa för antingen 28 eller tre nummer för 75 kronor. Men det ska ju vara gratis för oss. Vad har jag missat?

Jag klickade bara på tidningens omslag så öppnades den. Kan även laddas hem i pdf.

/Patrik

Kul om tidningen

blir kvar och utvecklas. Dock knepigt att betala och ladda hem, Gick inte att köpa tre nummer trots flera försök. På PC är det smidigare att ladda hem pdfen och läsa genom att scrolla nedåt med piltangenten än att använda läsaren.

Kul med filmlänkar den här freestyleuppvisningen t ex http://vimeo.com/67030663#at=0

Thure

Ingen svensk kajaktidning kvar

Magasin Paddla har "lagts på is" enligt uppgift så nu finns det ingen renodlad svensk kajaktidning kvar, inte ens en digital alltså. Trist. Dessutom är West Coast Water inställt. Har ju inget med varandra att göra förstås men man undrar ju - hur mår Kajaksverige?

Min åsikt är kajaksverige mår förhållandevis bra. Det jag sett på klubben, med ökat intresse för motionspaddling, surfski o drakbåt t ex, redan halvfullt på våra introkurser, nya grenar som SUP, aktiviteter hos andra, vänner, föreningar o företag, tolkar jag som att många vill paddla. Däremot är det nog fortsatt svårt att tjäna pengar på kanot..

Tyvärr funkade det här projektet inte riktigt som vi tänkt.. Båda Per och jag är rätt nöjda med det vi fick ihop, med tanke på tid och vår minimala budget. Men.. Distributionen via Qiozk var ovanligt strulig och det var svårt att ladda hem. SKFs medlemsregister var inte komplett, fel adresser osv gjorde att många inte fick tillgång till den. Och vår annonssäljare lyckades inte sälja. Eller om det var för dyrt/ointressant att annonsera hos oss. Hursom, slutresultatet blev väldigt lite pengar över.

Så när SKF nu i våras frågade oss om vi ville köra vidare, på samma premisser, tackade vi nej. Ingen av oss har tid eller råd längre. Vi måste dra in hyran på våra vanliga jobb och båda är rätt hårt engagerade i flera ideella föreningar.

Men det kanske dyker upp några nya idéer eller förmågor..?

/ Ulf

Magasin Paddla har "lagts på is" enligt uppgift så nu finns det ingen renodlad svensk kajaktidning kvar, inte ens en digital alltså. Trist. Dessutom är West Coast Water inställt. Har ju inget med varandra att göra förstås men man undrar ju - hur mår Kajaksverige?

Paddling är något för entusiaster. Att köpa och förvara en kajak är för dom flesta ganska stökigt. Så paddling kommer nog aldrig att bli en folksport. Även om det finns en pigg aktiv del av befolkningen så blir majoriteten fetare och orörligare.

Och som Ulf säger man måste i slutända fixa fram cash till Falukorven och Makaronerna. Personligen har jag alltid haft ett "riktigt" jobb för att försörja mig på.

Hans Friedel

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hassex Bra och gratis tidning Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg