Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ny tidning
- Trådstartare manlan
- Start datum
Paddla är gratis för medlemmar i Svenska Kanotförbundet (som man är medlem i genom sin lokala paddelklubb).
Hur kommer man över den då? Finns ingen info om tidningen på kanot.com
I kanotförbundets mail "Nyhetsutskick, juni"(som jag fick 10/6 kl 1700) står följande
"En gratisprenumeration kommer att bli registrerad på samma e-postadress som du får detta nyhetsutskick till. Inom kort kommer du därför att få ett e-mail från Qiozk.com med ett meddelande om att ditt prenumerationskonto har blivit skapat. Du besöker därefter Qiozk.com, söker rätt på Paddla och kan sedan läsa magasinet direkt på hemsidan eller ladda ner det i form av en pdf.
Du som inte fått detta nyhetsutskick, men vill ha Paddla, måste kontrollera att en korrekt e-postadress till dig finns registrerad i IdrottOnline. Prata med admin i din klubb för att få hjälp med det."
Jag har ännu inte sett mailet från qiosk.com som ger mig möjlgiheten att läsa men ser fram emot det.
/Patrik
"En gratisprenumeration kommer att bli registrerad på samma e-postadress som du får detta nyhetsutskick till. Inom kort kommer du därför att få ett e-mail från Qiozk.com med ett meddelande om att ditt prenumerationskonto har blivit skapat. Du besöker därefter Qiozk.com, söker rätt på Paddla och kan sedan läsa magasinet direkt på hemsidan eller ladda ner det i form av en pdf.
Du som inte fått detta nyhetsutskick, men vill ha Paddla, måste kontrollera att en korrekt e-postadress till dig finns registrerad i IdrottOnline. Prata med admin i din klubb för att få hjälp med det."
Jag har ännu inte sett mailet från qiosk.com som ger mig möjlgiheten att läsa men ser fram emot det.
/Patrik
Som jag har fått höra så kunde inte Qiozk registrera prenumerationerna förrän Paddla fanns uppe och nu tar det en liten stund eftersom de håller på att uppdatera sitt betalsystem. Men inom en vecka skulle det vara klart..
/ Ulf
/ Ulf
........ första intrcyket är att själva läsaren i min browser lätt kan göra en sjösjuk.
/Patrik
Vet inte vad du syftar på men jag tycker att formatet passar läsplatta utmärkt. Vissa andra månadsmagasin kräver uppförstorning för att kunna läsas.
Ulf, jättefin layout och utmärkt val av färger i font och bakgrund.
Innehållsmässigt kanske den inte är jätteupphetsande, men helt okej.
Kul initiativ och hoppas de hittar en bra form som tilltalar många så Sverige kan ha en paddeltidning. Första numret känns lite trevande men det innehåller ändå en hel del läsning. Duellen mellan Clifford och Thomasson skulle jag gärna ha sluppit men den går ju att bläddra förbi...
Vet inte vad du syftar på men jag tycker att formatet passar läsplatta utmärkt. Vissa andra månadsmagasin kräver uppförstorning för att kunna läsas.
Ulf, jättefin layout och utmärkt val av färger i font och bakgrund.
Innehållsmässigt kanske den inte är jätteupphetsande, men helt okej.
Jag läste den på datorn (jag förstår inte riktigt varför man vill ha en laptop utan tangentbord och dessutom flåta ner skärmen med fingrar men det står var och en fritt att välja pryl och jag väljer inte platta men det är en annan diskussion) och klickar man lite fel så zommades formatet till större eller mindre och vid utzommat så flyttades sig hela "tidningen" på skärmen.
Läs-programmet var kanske optimerat just för platt-läsare.
/Patrik, med fysiskt tangent bord även på sin mobil
Både jag och Per (dåvarande redaktören) tyckte det var trist att gamla Paddling fick läggas ner. Eftersom ingen av oss satt med i ledningen för företaget var vi heller inte riktigt förberedda på det. Men tyvärr är tryck och distribution av en fysisk tidning väldigt dyrt idag och med för lite prenumeranter blir det varken försäljnings eller annonspengar in..
Per funderade vidare och hörde av sig till mig med tanken på att kanske kunna göra ett helt digitalt magasin i stället. För att slippa de dyra kostnaderna och kunna lägga mer pengar på själva materialet. Kunde den dessutom spridas via t ex kanotförbundet så skulle man förhoppningsvis kunna få en tillräckligt stor upplaga att för att locka tillbaks annonsörerna.
Men även en online-tidning kostar ju pengar och har man inte ett hyggligt startkapital blir början lite trög. Man har begränsade resurser att köpa in material och få ihop en intressant produkt, och det är svårt att få in annonspengar om man inte har något att visa upp. Moment 22 liksom. Så det här första numret är i princip gjort på nollbudget, men det är en start och vi hoppas den ska kunna växa efterhand!
När det gäller läsandet så på min dator (har ingen padda eller smart telefon, host host..), kör jag i fullskärmsläge och bläddrar sida med piltangenterna. Tycker det funkar bra. Men jag vill gärna höra vad andra upplever som bra/dåligt. Vi hade ju t ex lite problem med distributionen via Qiozk i början men nu ska det väl förhoppningsvis vara löst..
/ Ulf
Per funderade vidare och hörde av sig till mig med tanken på att kanske kunna göra ett helt digitalt magasin i stället. För att slippa de dyra kostnaderna och kunna lägga mer pengar på själva materialet. Kunde den dessutom spridas via t ex kanotförbundet så skulle man förhoppningsvis kunna få en tillräckligt stor upplaga att för att locka tillbaks annonsörerna.
Men även en online-tidning kostar ju pengar och har man inte ett hyggligt startkapital blir början lite trög. Man har begränsade resurser att köpa in material och få ihop en intressant produkt, och det är svårt att få in annonspengar om man inte har något att visa upp. Moment 22 liksom. Så det här första numret är i princip gjort på nollbudget, men det är en start och vi hoppas den ska kunna växa efterhand!
När det gäller läsandet så på min dator (har ingen padda eller smart telefon, host host..), kör jag i fullskärmsläge och bläddrar sida med piltangenterna. Tycker det funkar bra. Men jag vill gärna höra vad andra upplever som bra/dåligt. Vi hade ju t ex lite problem med distributionen via Qiozk i början men nu ska det väl förhoppningsvis vara löst..
/ Ulf
Jag har just köpt tidningen och inte hunnit läsa den men bläddrat igenom och blev förvånad. Förvånad över att den hade just så hög kvalitet när det skrivs om att den inte hade det än.
Känns kul att den finns och den verkar fullspäckad med mkt information. Kul!
Ska läsa den så fort jag hinner och hoppas att det bli fler upplaga framöver.
Känns kul att den finns och den verkar fullspäckad med mkt information. Kul!
Ska läsa den så fort jag hinner och hoppas att det bli fler upplaga framöver.
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Bra och gratis tidning | Paddling allmänt | 0 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg