Ska köpa en ny ryggsäck att ha till lite allt möjligt, och vill helst inte köpa tre stycken... Först och främst till simplare fjällvandring, närmast 5 dagar i keb och troligen sällan så mycke längre turer. Sommartid. Sedan så skulle jag gärna se att den höll måttet t.ex. för en resa jorden runt, och lite stryk på ett flygplan. Även min budget är rätt så ömtålig, så jag vill ju gärna betala så lite som möjligt för märket.
-Hur stor ryggsäck behöver man? Har hört talas om folk som rest jorden runt med 50 utan problem, men å andra sidan känner jag folk som inte kan åka till mormor utan 115...
-Hur löser dom flesta det oundvikliga problemet att vid dagsturer i fjällen och strandturer i brasilien så är det praktiskt med en liten ryggsäck? Är de kombinerade modellerna så kassa som man kan misstänka när man ser hur få modeller det finns?
tack för några tips
/A
-Hur stor ryggsäck behöver man? Har hört talas om folk som rest jorden runt med 50 utan problem, men å andra sidan känner jag folk som inte kan åka till mormor utan 115...
-Hur löser dom flesta det oundvikliga problemet att vid dagsturer i fjällen och strandturer i brasilien så är det praktiskt med en liten ryggsäck? Är de kombinerade modellerna så kassa som man kan misstänka när man ser hur få modeller det finns?
tack för några tips
/A