Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
För att bli klok på det måste man nog jämföra med rasterterrängkartans utseende. I kartan över Askersund står det i all fall hus, sankmark, lövskog, skog, gångstig, traktorväg på Mapsourcekartan på typiskt Friluftskartemanér- så det finns nog plats för Maptools ändå Och ett välkänt vändplatsmärke finns där också.
Det som slår mig är hur mycket snyggare höjdkurvorna är i jämförelse med andra vektortopokartors. I och med att bredden på olika slags linjer varierar är det lättare att skilja på dem.
Även skärgårdsbilden har många drag av vektortopokarta så då är det väl det... Skulle den svenska Garmintopokartan bli den bästa av alla 9-10 ländervarianter som kommit ut? Det vore roligt.
Också screen-shotbilderna från GPSmottagarskärmar är positiva. Man slipper skogsblafforna. Bilden i Landscapeformat är möjligen från en Nüvi (den skärmen är dock bara 240x320 pixel).
Garmin har ändrat tiden för lansering på sin hemsida. Istället för "under januari månad" så har dom ändrat till "under Q1" Ja,ja jag får hålla mig till tåls, men det är riktigt trist eftersom jag inte har någon karta alls till min gps
Garmin har ändrat tiden för lansering på sin hemsida. Istället för "under januari månad" så har dom ändrat till "under Q1" Ja,ja jag får hålla mig till tåls, men det är riktigt trist eftersom jag inte har någon karta alls till min gps
Hej!
Jag försöker uppdatera min GPS som är StreetPilot c320 men klarar inte av detta då min engelska är dålig och jag hittar inte rätt sida så om någon är bra på detta och vill medela mig hur man gör blir jag glad.
Min önskan är en karta över eropa minnet är på 512 mb. vi skall åka ut med husbil den 24/4 08
Jag kan skaffa starkare minnes kort om så behöves.
Min Mailadress är japibygg@telia.com.
Hälsningar Janne
Hej Japi!
Som jag tolkar det är det "MapSource City Navigator Europe NT" som gäller. Finns att köpa färdig på minneskort eller på DVD. Exempelvis http://www.dustinhome.se/pd_5010129427.aspx
frågeställningen i den här tråden handlar ju inte längre om FriPro men jag fortsätter ändå med följande kommentar.
Tydligen är det svårt att få tag i CityNavigator Europa på DVD. SD-kortvarianten medger inte att man har kartmaterialet i datorn vilket är lite synd då det är händigt att planera rutter och spara färdspår på kartbakgrund i Mapsource på datorn. Nån som vet var DVD-varianten finns på lager?
frågeställningen i den här tråden handlar ju inte längre om FriPro men jag fortsätter ändå med följande kommentar.
Tydligen är det svårt att få tag i CityNavigator Europa på DVD. SD-kortvarianten medger inte att man har kartmaterialet i datorn vilket är lite synd då det är händigt att planera rutter och spara färdspår på kartbakgrund i Mapsource på datorn. Nån som vet var DVD-varianten finns på lager?