Ny hoj!

Hejsan!

Nu är det så här: Jag ska köpa en ny hoj. Ska ha den till att cykla i skogen med, vara med på en och en annan tävling, men jag är inte helt säker på vilken hoj jag ska köpa. Har kollat på en Scott CompRacing
och en Scott CompRace. Är det någon större skillnad på dessa cyklar? Finns det bättre i samma prisklass? Har en budget på ca 10-15 tusen.
(Compracing kan jag få för 9000:- i estland)

Tack på förhand

//Christofer
[Ändrat av SnApS 2003-05-27 kl 16:37]
 
Hittar du en begagnad "teamhoj" eller "caféracer" till bra pris så kan ju det vara ett alternativ. Jag var i din situation -99 då jag lyckades få tag i en -96 Crescent Gram för 12000 kr som tillhört Annica Jonsson. Dock behövdes mellandrevet och frambroms bytas ut vilket tillsammans med andra inköp såsom trevligare sadel, däck och en begagnad Marzocchi Z2 Light-gaffel ökade kostnaden till något mer än 15000 kr.

Nu är kanske inte Crescent jordens fräckaste märke (speciellt inte efter det att de skurit ner på high-end cyklarna), men kan man tänka sig något sådant finns det en beg. -02 17" Ultima med full XTR + CrossMax för 14000 kr (leta på Funsport MTB). Är delarna (speciellt framdreven) i gott skick och hjulen utan skavanker som trasig ceramic etc. så är det ett bra köp, även om jag skulle sålt iväg CrossMax paret och skaffat ett par vanliga hjul från Chainreactioncycles.

Annars finns det diverse Kona Kula till salu för mellan 6500 kr för en -00 till 12000 kr för 02.
 
välj minst deore...

ifall du ska tävla så tycker jag personligen att du ska ha minst shimanos xt på bakväxeln och minst deore på resten av cyklen...sen när vi kommer till dämparn så är olja/luft att rekomendera men dämparn som sitter på CompRacing är bra(tror att det är Roxshox Pilot Sl)
har själv en copmRAcing med marchoci Martathon gaffel
och Xt rakt igenom...men som sagt Minst Deore...
 
Liknande trådar

Liknande trådar