Nordesjö!
Att det finns akademiker som ägnat åratal åt företeelsen graffiti är alltså oviktigt dravel. Däremot att du råkar vara illustratör är viktigt för diskussionen? Och ja, jag menar fortfarande att utsvävningar om dagis är dravel. Likaså enskilda exempel på målningar som ska ha varit bra eller inte. Ska du lägga upp alster från Björkhagen och göra en bildtråd eller vad?
Och om du nu är illustratör lär du känna till att flera av dina framstående kollegor fortfarande är aktiva graffitimålare. Jag föreslår att du diskuterar ämnet med någon av dem, istället för i det här forumet!
Min mening var att, i kontrast till inlägg om dödsstraff och nolltolerans som du och andra skrivit, visa på att det finns andra perspektiv på fenomenet graffiti. Jag skrev dessutom att det var just dessa saker som bäst avhandlas på annan plats.
Om tråden ska någon relevans i ett klätterforum kan ni ju diskutera just klippan och inte hålla på med utsvävningar om anstalter osv.
Och visst, självklart tycker jag att det är synd att en klätterklippa blir förstörd. Vi får hoppas att de tar bort målningen snart så att folk kan klättra där.
anonym