Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ViewRanger är gratis och täcker hela världen med hjälp av openmaps.
En lysande funktion i den är att du enkelt kan skicka GPS signaler så någon orolig där hemma kan följa dig.
Hej!
Jag har laddat ner några kartor i appen "Lokalsinne" och lagt dem på minneskortet.
Hur får jag fram kartorna?
Jag väljer "Sparade kartor" i menyn och då kommer kartrutorna som jag har sparat ner att visa med ljus färg. Om jag markerar en ruta så blir den "röd" och jag se bara alternativet "Radera".
Genom att panorera till området i fråga (eller åka dit).
Har du sparat en plats i området kan du hoppa direkt till platsen genom att välja att visa platsen (från listan över sparade platser).
Terrängkarta för hela Sverige,med Offline-möjlighet (även till SD-kort), för 38 kr låter som en bra deal? (jag tolkar beskrivningen som att det bara är för andra länder än Sverige som kartan medför iap?)
Har provat denna app under några turer och är väldigt nöjd. Har även testat på rena "digitala" vandringar, dvs utan papperskarta samt utan mobilnät och det fungerar PERFEKT!
Kommer i fortsättningen har papperskarta med mig givetvis då jag ser det som en säkerhetsgrej =)
När du manuellt hämtar och sparar en karta i Lokalsinne så får du automatiskt med alla detaljnivåer inom den kvadrat som du valt att hämta. Det spelar ingen roll hur mycket du har zoomat.