Kan rekommendera dessa. Men studera storlekarna noggrannt, grymt små i storlek, sockeplast med minimal men ändock sula.Nu var det iofs många år sedan (ca: 30) kängorna byttes ut och orsaken då var att jag fick ont i vristerna. Nu testade jag inte alla men än idag så har jag det jobbigt med styva skor. På den tiden minns jag inte att man talade så mycket om vriststöd, men så använde ju många stövlar, och de har ju inget vriststöd de heller. När jag tänker efter så tror jag att det var ungefär 20 år sedan man började ifrågasätta mina skoval så de första 10 åren var det ok med lätta sneakers, eller så ville ingen klaga på den tiden.
De perfekta skorna har jag fortfarande inte hittat men däremot har jag lärt mig att vi alla är olika och att de bästa skorna är de som passar dig bäst.
I år hittade jag dock de som jag har gillat bäst hittills, sockiplast aktiga vadarskor från Lidl. De passade dock inte på underlag som lutade starkt och underlaget var snö/is/skare eller gegga.
Tyvärr höll inte dessa skorna hela turen men i sju dagar så njöt jag av den friheten dessa skorna gav mig. Det ska tilläggas att jag fryser sällan om fötterna. Skorna torkade inte under natten de första 3 dagarna eftersom det regnade hela tiden trots att mina fötter därmed var konstant blöta så fick jag aldrig "russin"fötter, när vädret var bättre då hade jag torra skor på morgonen.
Orsaken till att jag inte hittat rätt i skodjungeln är att jag ...
- tycker att ett par skor som kostar runt 1000 kr ska hålla mer än en säsong, då jag ofta går oledad så har detta tagit hårt på de flesta skorna
- har mycket dåliga knän och noterat att för stela och uppbyggda skor gör det värre
Sockiplast vadar skorna var jag orolig för att jag inte skulle klara att ha på långa stenpass, för knäna, men det fungerade fint.
Så nu letar jag nya sockiplastskor som helst har lite djupare mönster i sulorna, men samtidigt behåller sin mjukhet.
Så det bästa med allt detta är att jag lärt mig att de bästa skorna är de som just du trivs i, skorna som gör dina fötter och kropp glad, skorna som du egentligen inte ens tänker på att du har på dig.
https://www.sockwa.com/products/x8