NRS HydroSkin Jacket

Här finns det säkert någon som har lite bättre koll på vart det går att hitta paddelkläder.

Är ute efter en NRS HydroSkin Jacket eller något liknande, alltså inte en sån där vanlig paddeljacka.

Att beställa kläder från USA det känns inte så bra utifall dom inte skulle passa. Men annars har USA mycket bättre utbud av friluftsakter än Sverige, beställer ofta därifrån fast då inte nå kläder.

Här finns det säkert någon som har lite bättre koll på vart det går att hitta paddelkläder.

Är ute efter en NRS HydroSkin Jacket eller något liknande, alltså inte en sån där vanlig paddeljacka.

Att beställa kläder från USA det känns inte så bra utifall dom inte skulle passa. Men annars har USA mycket bättre utbud av friluftsakter än Sverige, beställer ofta därifrån fast då inte nå kläder.

Jag har hydroskin byxor och tröjor från NRS. De använder jag mer eller mindre bara när jag rolltränar och inte vill ha torrdräkt. Tycker de är för varma och behållr för mycket svett för normal paddling. Föredrar "lager på lager" metoden, där mitt översta lager om det behövs istället för hydroskin är en tunn torrjacka, och mitt undre lager är en tunnare tröja och tunanre byxor (hydrosilk, eller när det behövs, varmare men fortfarande inte "skin" metoden).

Så nummer ett är nog att prova att hydroskin som sådant passar dig och din paddling.

--- Mats ---

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FarbrorBlå Paddeljacka NRS Na Pali Paddling allmänt 0
Arneri Hydroskin m.fl. Paddling allmänt 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg