Novemberturer 2012

Blev en sväng till Valö i Göteborgs södra förrförra helgen. Riktigt skönt. Blev ett mareldsvarv på söndagskvällen med riktigt mycket mareld, kul.
valomorgon.jpg
Väldigt vacker bild.
To en kort tur i Gbg skärgård o testa om sillen kommit in,blev några Vitlingar så lite tidigt fortfarande

Bilagor

• BjörköFjorden.jpg
    BjörköFjorden.jpg
    25.1 KB · Visningar: 837
Tog en tur

runt Kärsön och fågelön idag. Lugn fin stilla paddling och mörkret lade sig medans jag var ute. Ska nog satsa lite på mörkerpaddling passa på i årstiden om man säger, i alla fall på "hemmavatten" i lugnväder, det är ju en otrolig känsla, en större naturupplevelse på något sätt, kan rekomenderas.

Bilagor

• IMG_1719.jpg
    IMG_1719.jpg
    25.7 KB · Visningar: 770
  • IMG_1721.jpg
    IMG_1721.jpg
    28.9 KB · Visningar: 750
Ang Eriks tjusiga bild, så funderar jag på om han har den tillgänglig i högupplöst någon stans.

Jag vet att muslimerna är lite kitsliga med att göra avbilder av gud samt att det är första punkten i protokollet från Mose, men jag är beredd på att fuska en aning vad gällande gudomliga bilder. Ingen lag utan undantag som alla vet. Äkta vara är ju naturligtvis att föredra, som man kan nyttja alla sinnen till upplevelsen dvs lite porrfilmskänsla, men bilden skulle göra sig bra till tex dataskärmen.

För övrigt undrar jag ang färgsättningen på kajakerna som matchar fyren och byggnaderna så fint.

Får ni ofta problem med att större båtar försöker trockla sig i mellan dig och din partner i farlederna?

;-)/Kåre

Härjarö

i Söndags. En dag med oändliga nyanser av grått, i området kring Härjarö i Mälaren.

Bilagor

• DSCN0519_4.jpg
    DSCN0519_4.jpg
    95.6 KB · Visningar: 725
Ang Eriks tjusiga bild, så funderar jag på om han har den tillgänglig i högupplöst någon stans.

Jag vet att muslimerna är lite kitsliga med att göra avbilder av gud samt att det är första punkten i protokollet från Mose, men jag är beredd på att fuska en aning vad gällande gudomliga bilder. Ingen lag utan undantag som alla vet. Äkta vara är ju naturligtvis att föredra, som man kan nyttja alla sinnen till upplevelsen dvs lite porrfilmskänsla, men bilden skulle göra sig bra till tex dataskärmen.

För övrigt undrar jag ang färgsättningen på kajakerna som matchar fyren och byggnaderna så fint.

Får ni ofta problem med att större båtar försöker trockla sig i mellan dig och din partner i farlederna?

;-)/Kåre

Haha, Tack Kåre!

Det där med båtar sin tråcklas och trängs är lite irriterande. Okej med de små rackarna men när de stora fartygen ska in mellan kan man bli lite irriterad ;)

Bilden finns här: http://www.flickr.com/photos/kajaknu/8180104754 finns ett förstoringsglas och där bakom finns den mer flera pixlar. Fyll skärmar efter behov! Den är dock tagen med mobilen så alldeles för nära fotonördsgranskning tål den inte, men för normalbruk funkar det nog finfint. Fusk är okej ibland!

Färgmatching är kul, men Göteborgs Kanotförening verkar vilja hålla kvar det faluröda, annars hade orange hus varit finfinare och bättre matchat solens upp och nedgång.

Mvh erik

Tackar!

Vi har ju solnedgång i grönskan på denna sida av europenisen, men varje morgon(då det inte är för mulet) ser jag en fantastisk soluppgång på väg till jobbet eller genom fönstret där jag knapprar på mitt piano. Så helt befriad från äkta vara är jag inte tack och lov.

Föresten har ni tänkt på att ni kunde spänna en vajer mellan varandra och sedan göra lite sjöpiraterier för det höga nöjetsskull. Det skulle nog Pippilotta tyckt vaa asgrymt.

/Kåre

Riktigt solig och skön paddeltur på Mälaren idag. Det blev en fika på Norrskär efter en timmes paddling.
Norrskär är Västerås Kanotförenings inofficiella klubbholme där vi har en loggbok och varje besök medför en lott, som kan resultera i vinst på årsmötet.

/Peter

Bilagor

• Tiderace Prick.jpg
    Tiderace Prick.jpg
    56.5 KB · Visningar: 588
  • Tiderace Norrskär.jpg
    Tiderace Norrskär.jpg
    98.9 KB · Visningar: 606
  • Peter Norrskär.jpg
    Peter Norrskär.jpg
    93 KB · Visningar: 593
Novemberpaddling på Torö stenstrand, bra storlek och tryck på vågorna...

/Pelle

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    56.8 KB · Visningar: 529
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg