Novemberturer 2010

Det är grymt mäktigt att glida förbi alla isbrytare som ligger "parkerade" i Luleå under den isfria säsongen. Den som kommer upp hit är givetvis välkommen att haka på och testa själv :). Fast nu är det försent: det ligger is överallt där vi paddlade i lördags...

Färnebofjärden

Snart är det färdigpaddlat för i år på fjärden, man slipper iallafall myggen nu

Bilagor

• 20101113  Paddelvända  Färnebofjärden 005.jpg
    20101113 Paddelvända Färnebofjärden 005.jpg
    45.5 KB · Visningar: 797
Idag den 16/11 fick jag nog till årets finaste paddeltur! Tror det är 1:a ggr i år havet var helt platt å solen värmde så jag funderade faktiskt på att ta ett dopp!
Paddlade från GKF å rundade Hönö! Gick genom Gallterösund å där låg konstigt nog lite tunn is! Det blev totalt 16km!

/ Janne

Bilagor

• 2.jpg
    2.jpg
    27.5 KB · Visningar: 581
Hönö, mina hemtrakter :) Såg ut att vara sjukt bra paddelväder när jag åkte färjan hem.....tyvärr kom man hem alldeles för sent

Hönö, mina hemtrakter :) Såg ut att vara sjukt bra paddelväder när jag åkte färjan hem.....tyvärr kom man hem alldeles för sent

Ja solen går ner snabbt nu,hann knappt komma hem innan det mörknade! Är ändå lite avis på dig som bor där ute i "härligheten" en annan får åka mc från Partille i halt väglag ut till GKF bara för att man älskar att paddla!
Du har inte nåt rum att hyra ut ;)

/Janne

Dalslandskanal och Vänern visade sin bästa sida...
Visserligen i slutet av oktober, men allt möjligt och lite ved får plats i en Extreme :)
Snicksnack om rank racer, en "Multikajak" helt enkelt ;-)

Anders

Bilagor

• P1020062.jpg
    P1020062.jpg
    78.6 KB · Visningar: 604
Paddlade från GKF å rundade Hönö! Gick genom Gallterösund å där låg konstigt nog lite tunn is! Det blev totalt 16km!

/ Janne

Förlåt...
Menade såklart att jag rundade Brännö! Annars hade turen blivit mkt längre än 16km ;)
Vet såklart var båda öarna ligger men brukar ändå ofta blanda ihop dom!

/Janne

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg