Norska Njord

Norska <a href="http://www.njord.as/">Njord</a> verkar ha en del kul för sig; Symposium i maj och Stormsamling på hösten.
Är det någon som varit där?
Är det bra paddling, trevligt? eller kanske både och?
<a href="http://tinyurl.com/chrnf">Bilderna från årets Stormsamling </a> i helgen ser i alla fall sketakoola ut!

Har tatt turen både til Njord sitt Symposium i mai og Stormsamlingen i oktober i tre år på rad nå. Mye bra padling, trivelige folk, og med det sosiale og god stemning i fokus. Det kommer padlere til disse samlingene fra både inn- og utland, og min følelse er at alle blir tatt godt imot og straks føler seg hjemme. Har selv fått mange gode padlevenner der.

Det hele foregår på Bulandet, en liten og svært idyllisk øygruppe som ligger helt på kanten av havet på vestkysten av Norge. Naturen er helt fantastisk og verdt turen i seg selv. I vest ligger storhavet med skikkelig voksne forhold for de som ønsker det, mens det nesten uansett vær finnes mer beskyttede områder for dem som vil på tur og nyte natur og dyreliv. På min første tur rundt Alden så jeg både havørn, sel og oter.

Symposiet i mai er for padlere i alle aldre og på alle nivåer. Det holdes kurs (nybegynnerkurs og videregående kurs) og forskjellige workshops med dyktige instruktører, men det er lagt opp slik at man også kan følge med grupper på forskjellige turer av forskjellig vanskelighetsgrad. Du har tid nok til å få både i pose og sekk.

Stormsamlingen er litt mer uformelt og typisk for dem med litt mer erfaring som ønsker å prøve seg under skikkelig forhold. I år var det friske forhold og det ble mye rockhopping og surfing. Ja - du har sett bildene! Det ble også holdt videregående kurs - og jeg hørte at de hadde stort utbytte.

Så det er bare å ta turen!

dag

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg