Norsk polis skrotar skinnjackan å kör Arcteryx

Oh ja oj vilken tur att dom hade brandsäkra kläder på sig då!

Om vi ponerar att det kommit glassplitter istället så skyddar nog en skinnjacka bättre än en tunn plast jacka.

Ska vi fortsätta klyva hår, jag börjar tycka diskussionen är lite utanför ämnet. Jag tror att en skinnjcka i flera extrema situationer en polis kan råka ut (dock lyckligtvis sällan) för skyddar bättre än en goretexjacka. I vardagligt polisjobb är nog dock en GT-jacka att föredra.

/Patrik
 
Om vi ponerar att det kommit glassplitter istället så skyddar nog en skinnjacka bättre än en tunn plast jacka.

Ska vi fortsätta klyva hår, jag börjar tycka diskussionen är lite utanför ämnet. Jag tror att en skinnjcka i flera extrema situationer en polis kan råka ut (dock lyckligtvis sällan) för skyddar bättre än en goretexjacka. I vardagligt polisjobb är nog dock en GT-jacka att föredra.

/Patrik

Om vi ponerar att det kommit aliens istället så springer man nog snabbare i en lätt goretexjacka än en tung av skinn... Men det var inte påhittade scenarion vi disskuterade så förstår itne varför du avviker från ämnet hela tiden. =)
 
Om vi ponerar att det kommit aliens istället så springer man nog snabbare i en lätt goretexjacka än en tung av skinn... Men det var inte påhittade scenarion vi disskuterade så förstår itne varför du avviker från ämnet hela tiden. =)

Du anklagar mej för att avvika från ämnet då jag anför att poliser kan utsättas för vasst glas medan du själv anför att poliser skulle jagas av utomjordingar.

Ställ dig framför spegeln och fundera på vem som avviker mest från ämnet "vilken jacka som är bäst för en polis".

Visst finns det situationer då en GTjacka kan vara bättre för en polis men det finns nog ingen universal-bäst polisjacka.

Har vi inga fler nya argument så föreslår jag att vi avslutar diskussionen nu.


/Patrik, realist som aldrig mött en utomjording men däremot sett krossat glas och eld ganska ofta
 
De som har denna där skinnjackan, de personerna som "riskerar" att få krossat glas och stuckna med trasiga glasflaskor, dessa personer vill ju inte ha den ... de vill ha en annan jacka, typ den som ska köpas in. Det står i artikeln.

Jag tänker att det finns bättre sätt att undvika/minimera riskerna än valet av jacka. Det kanske t.o.m. rent krasst är så att när något hänt så har aldrig skinnjackan varit det som räddat situation.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg