nordväggen?

hello!
vet nån om det finns nån affär som saluför north face mountain 25? eller äre bara sportsnet som har det? vill gärna känna o klämma lite på det innan köp ;)//Lasse

Det är ju...

[Dmitri (Dmitri Potchepko) skrev:[/i]
Kolla -www.thenorthface.com- under "retailers", "Sweden". Där finns en lista över alla butiker som säljer TNF-prylar. Ring å fråga om de har tältet hemma för att oftast har de det inte.]

...inte så konstigt om inte så många har tältet hemma, det är ju lite svårt att ha tält på lager som folk kan titta på för att sedan köpa det på nätet; dvs hos en annan firma??? Det kan ju inte gå ihop?

Det är ju som sagt rätt bra att kunna "känna" på grejorna och få ett råd eller lite hjälp ibland.

En delikat fråga; vill vi ha några butiker med kvalitet att gå till får vi nog även försöka handla i dom, åtminstone då vi utnyttjar deras tjänster, eller hur?

Så tycker jag, vad tycker ni andra?

Ciao!

Uffe

Stämmer.

Då finns det 2 alternativ: antingen åka till butiken och "känna" på varor och sen handla där (man ska bo i närheten annars kostar det att resa) eller nöja sig med att läsa recensioner på nätet och handla på nätet. Jag valde den andra när jag köpte min TNF M25. Jag tyckte att bara "känna" på den i butiken - räcker inte, ville lyssna lite på vad folk säger om det.

alltså om det finns nån butik som har det så köper jag det helre där.....äre det ett kalasbra tält eller? lite tungt tyck jag....

Jag köpte den bara för ett par veckor sen och inte hann testa ordentligt. Verkar vara ok, lite tyngt, och kondens kommer vid minusgrader. Men det har de flesta tältar. Du kan kika lite här: http://www.mbstores.com/revnorfacmou.html
eller sök på google efter "mountain 25" +review
Det finns mycket att läsa.

Bra tält

Jag har bara bott en vinter vecka i VE25, men jag tycker att det är ett bra tält.

Det negativa är att det är lite bökigt att sätta upp, kanske alltför bökigt i hård vind med lös ytterduk som ska på osv. Ventilationen kan jag inte uttala mig om, temperaturen låg mellan -25 till -30, så all kondens frös på insidan och var lätt att borsta bort, men ventilationen ska vist vara lite sämre än H-berg. Dessutom är det tungt.

Det positiva är att det står mycket stadigt när man fått upp det samt att det är högt i tak, vilket gör att det upplevs större än motsvarande storlek på hilleberg eller annat tunneltält. Tältet är tystare än tunneltält, mindre fladder i duken vid blåst. Dessutom tål det snölast förhållandevis bra.

Den nya modellen, 2001 och frammåt, har hela bågkanaler, bättre ventilation, fönster och är lättare

Max-vindtåligheten ska vara likvärdig med tex. H-berg Keron, men VE25 står bättre (mer upprät) vilket gör det bättre att bo i vid hård vind.

Detta är inte det optimala tältet för sommarvandring, men på vintern eller vid paddling är det riktigt bra.

Kika också på http://www.helsport.no , dom har flera kupoltält som verkar bra.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg