Nordkap2007

Hej!
Har planer på en Skåne-Nordkap cykling i juli-2008. Kommer att köra mellan 100-150km/dag, beräknad total sträcka runt ca 2500km. Hemresan sker med "kollektivt" färdmedel.
Är lite bekväm av mig, så boendet blir modell vandrarhem, stuga, hotell och ingen matlagning ;-)
Någon som är sugen på att kroka på??

Räcker inte med 250 mil

Tjena.

Jag cyklade från 3-riksröset till Smyge 2006 utan några avstickare och det blev 246 mil på 20 dagar. Har inte kollat men du kan nog lägga till 50 mil till.

Stiffe

Via Michelin

Tjena.

Jag cyklade från 3-riksröset till Smyge 2006 utan några avstickare och det blev 246 mil på 20 dagar. Har inte kollat men du kan nog lägga till 50 mil till.

Stiffe

Hej!
Jag körde en beräkning på Michelins hemsida. NV-Skåne-Gävle-Luleå-Nordkapp och då blir det 2239km. Tycker inte att det bör överstiga 2500km "cykel" vägen.

Hej!
Vi cyklade Jokkmokk - Örkelljunga längs ostkusten, cykelspåret, i somras det blev 208 mil.
Se gärna på hd.se sök Jokkmokk eller likn. Vi hade 100 mil i Söderhamn minns jag. Men det är ju inte milen som är det avgörande till sist. Vägen kan vara lika men underlaget och kuperingen skiljas åt. Det är det som suger musten ur en, tycker jag. Sen även vad du upplever på vägen, bara granskog eller fina vyer längs havet eller så.

Mvh Birgit

211 mil??

Tjena.

De som cyklat fortast genom Sverige (under 7 dagar) har cyklat ca 211 mil så nog kommer du att behöva cykla mer än 250 mil. Jag cyklade 45an ner till Mora som faktiskt var helt OK med lite biltrafik sånär som runt Östersund och Mora. Att ge sig ut på grusvägar för att spara mil ger jag inte mycket för. Jag upplevde dock inte backarna som särskilt jobba under turen men den JÄVLA motvinden som låg på varje dag den sög den.

Stiffe

Nordkapp

Hej.
Var ensam cyklande på Nordkapp i augusti i år. Jag gjorde omvänt. Jag flög upp och hade då cykeln med mig på planet. Gick alldelses utmärkt. Därefter cyklade jag ned längs Norska kusten, vidare över Jylland och Själland till Lund. Det blev en tur på 300 mil och 36 dagar. Du säger att du inte ska laga mat själv. Du måste nog ha med dig något kök, annars får du äta torrskaffning. Det är långt mellan utskänkningsställen norr på. En parentes som är nog så viktig, det är mycket dyrt i Norge. Hyra av en stuga en natt, kostar runt 500 kronor. Håller tummarna för dig. Glöm inte kikare och många minneskort till kameran.
Torbjörn

Nordkap - Smygehu

Hej,

cyklade Nordkap-Smygehuk-Halmstad 1994, och det blev 3300 km. vägarna borde inte skiftat så kraftigt, så det kan kan ge en indikation. trampade i huvudsak längs med sverigeleden. inte att glömma att sträckan nordkap-karesuando är ca 55mil.

lycka till!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg