Nokia 5210?

Re: R250

pjurka; sa:
Hurdan är R250?
Vad skiljer den från 310?

Jag fattar inte varför Ericsson lagt ned tillverkningen av 310:an - helt råpuckat.

Jag var så otroligt nöjd med min. Den har funkat att bada med (voltade med kajaken och låg i vattnet skapligt länge).
Har tappat den i gatan x antal gånger (och dessutom kastat kubb med den - jag behövde en extra pinne...)

Så helst skulle jag vilja ha en ny 310 - någon som vet en affär i Sthlm som fortfarande har nya 310:eek:r kvar?

/p

Om du kollar mitt inlägg ovan så hittar du en länk till R250 hos Mobilvasa, dom har oxå 310:an.
I valet mellan 250 och 310 så finns det inte mycket annat att säga än: 250!!!

Varför man skulle välja en 310 som inte bara är en av de fulaste telefonerna som tillverkats, Motorola 3200 inräknad, men oxå har en mjukvara/funktionalitet som påminner väldigt mycket om nämnda Motorola...

/Ulf

R310 vs 250Pro

Ericsson R310 är avsevärt mindre klumpig än 250Pro.
En vanlig missuppfattning är dessutom att man tror att R310 och 250Pro är vattentäta. De är vattenskyddade (ska tåla lite sköljning), men det finns inget som säger att dom funkar efter en dränkning.

Per Brune

tillbehör

Är det någon som vet var man kan köpa den här så kallade "ävenryrsväskan" med inbyggd compass och termometer och lite annat till R310:an.

Re: tillbehör

crilleus; sa:
Är det någon som vet var man kan köpa den här så kallade "ävenryrsväskan" med inbyggd compass och termometer och lite annat till R310:an.

Jag köpte ett äventyrskit i börja på augusti efter en del letande, och efter ännu mer letande hittande jag ett Chatboard. Använd en sökmotor och sök på t.ex. ”r310” & ”kompass” så kanske du hittar någon firma som har något äventyrskit kvar http://www.dinstad.se/cart/index.htm kanske har men min erfarenhet när jag letade Chatboarden var att många hemsidor är väldigt inaktuella.

Per Brune

Benefon Track

track.jpg

När det nu talas om telefoner med "allväderskapacitet" så finns det i alla fall en outsider: Track från finska Benefon.
Benefon har haft världens längst producerade telefon i sin "line", Benefon Forte, som tillverkades i 11 år!

Så här skriver de om Track:
Construction
- Fiber reinforced back cover
- Elastomer protected edges
- Water resistant
- Shock resistant

Läs mer på hemsidan.

/Ulf

PS. Kolla även på Benefon "Esc!" DS.

5210 håller inte...

Jag ville få tag på en mobil som höll när jag köpte min 5210...

Men den håller inte.

När jag hade haft 5210 i tre dagar var jag ute och paddlade. Killen därfram i kanoten fick oss att välta. Det var ju inga problem... Jo för när jag kom upp på land och tog fram telefonen ur fickan så var den fyld med vatten. Sen fick jag aldrig igång den ingen, så jag gick dit jag köpte den och fick en ny. När jag sen läste i manualen stod det att man skulle hålla den ifrån fukt...

Jag har oxå atppat telefonen ett flertal gånger. För det mästa klarar den det men ibland hoppar simkortet till så man får plocka loss skalet och rätta till kortet.

Mitt råd till dig är att 5210 är en liten och smidig telefon, men vill du att den skall klara hårda tag, så passar den dig inte...

Alternativ...

A24201_1.JPG

A24201_C.JPG

Fabr Nite Ize
Allvädersfodral som skyddar mobiltelefoner då fodralet är vatten- och
dammtätt.
Väskan flyter med en telefon på max 160 g.
Flexibel, transparent front av polyuretanplast gör det enkelt att trycka på
tangenterna.
Ett vattentätt membran "Gore® audio membrane" ger bra ljudöverföring.
Stöttålig polykarbonatplast på baksidan.
Två lätt utbytbara huvar i olika storlekar samt antennfodral för höger- eller
vänsterställd antenn gör att "Boxit®" passar de flesta mobiltelefoner på
marknaden.
Övriga tillbehör som ingår är bälteshållare, skumgummiplugg (för
användning av öronsnäcka) samt plastfjäderclips som fästes invändigt
(stöd för små telefoner).

Finns hos http://www.elfa.se och så klart http://www.clasohlson.se
Kostar runt en trehundring c:a...

/Ulf

Vår personalbutik!

Äventyrskitet finns i vår personalbutik. Det kanske inte hjälper dig men en godtycklig återförsäljare borde kunna hjälpa dig.

Andra alternativ...

Jag har kompletterat min 310:a med en Aquapacpåse. Det gör att den garanterat tål dränkning men än viktigare är faktiskt att den flyter.
Aquapacfodralen kostar 159:- på Clas Ohlson vilket är klart billigare än om man skulle beställa motsvarande fodral från Aquapac - minst 15 pund + frakt.

Risken...

Risken med att ha en gigantisk, vattentät telefon är att det kan bli lite för mycket frilufs. Speciellt om man har goterexjacka, kevlarbyxor, höjdmätarklocka och multisports-skor till. ;-)

Dubbla fryspåsar knutna runt min Eriksson 1018 funkade bra för mig. Nu har jag en 310, så jag får helt enkelt låta bli höjmätaren...

För den ultimata frilufsprylgalningen så finns det mobiler med inbyggd GPS. Om man vill vara värst altså.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johan5588 Extern antenn nokia 5140i Utrustning allmänt 3
Karvonen Nokia 5140, fryser? Utrustning allmänt 9
norpan_ Nokia Utrustning allmänt 5

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg