Nissedal

Jag skulle rekommendera september. Då har temperaturen börjat sjunka till mer uthärdlig klätternivå och alla knott har gått och lagt sig. Dessutom minskar risken avsevärt att man behöver stå i kö på de populära lederna.

Bäst tid för Nissedal

Hej !

Bästa tiden för Nissedal är absolut slutet av Juli och början av Augusti. Jag har en tioårig tradition av att åka dit den tiden och har alltid lyckat pricka in flera trevliga klätterdagar. Fast, några regndagar får man räkna med i Norge och om man vill få till några långturer vid ett becsök så får man vara där minst en vecka. Åker själv dit i nästa vecka och räknar med att vara där till mitten av augusti. Hör gärna av dig om du kommer dit.

Senast ändrad:
knott?

Vi ska dra till Haegerfjell om en vecka (7/8)och undrar hur det är med knott vid campingen nedanför klippan de senaste veckorna? Har hör från andra som varit där andra år och förklarat att det vissa preioder har varit olidigt att befinna sig nedanför klippan pga knotten även med näthuva.

hur det är med knott vid campingen nedanför klippan de senaste veckorna?
Jag vet inte riktigt om man kan svara på det... Blåser det lite grand så känns det som om de har aldrig varit några knott där, men nästa dag kan det vara helt vindstilla och vara riktigt illa. 6 nätter totalt har jag sovit där (3 olika tillfällen) och endast en kväll/natt har jag besvärats av knott.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
leissner Klätterbart i Nissedal nu? Alpin / Bigwall 6
Michel.B Aid-led i Nissedal? Alpin / Bigwall 2
Mangster Vilken led efter Via Lara i Nissedal? Alpin / Bigwall 25

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg