Nijmegenmarchen! Vad äro detta?

Re: Nijmegen

En mjukostmarch för militärfeteshister som inte orkar bära packning?

LMAO Patrik!
yellowlaugh.gif

mightyrasta; sa:
Respons till FJS90/91: blablabla
Det är inte första gången du uttalat dig nedsättande om alla andra än dig själv på detta forum, jag hoppas du förstår att det inte är omtyckt. yaddayaddayadda...

WTF????
wazzup.gif

Patrik B är i mitt tycke en av de få personer som verkligen bidrar till Utsidan både i form av kunskap och (minst sagt) välbehövlig humor.

Utsidan är en sida för friluftsliv. Vill du diskutera olika "militära" angelägenheter föreslår jag att du kollar upp någon soldier-of-fortune-sida.

Re: Re: Nijmegen

SWE3171; sa:
Patrik B är i mitt tycke en av de få personer som verkligen bidrar till Utsidan både i form av kunskap och (minst sagt) välbehövlig humor.

Utsidan är en sida för friluftsliv. Vill du diskutera olika "militära" angelägenheter föreslår jag att du kollar upp någon soldier-of-fortune-sida.

I mitt tycke är det svårt att skilja hans humoristiska inlägg mot de rakt nedvärderande. Kunskap har han, det betvivlar jag inte, toleransen är det sämre ställt med.

Jag har inte diskuterat några militära angelägenheter, jag har enbart berättat bakgrunden till Nijmegen-marschen och berättat att jag deltog militärt. Inte mer än så.

FJS90/91; sa:
Eftersom du förmodligen faller perfekt in i min nidbild av Nijmegen deltagaren så kommer jag inte att ödsla med ett längre svar än nödvändigt. Det mest tragiska är att du inte förstår eller kan utläsa mer än du gjort av mina ovanstående inlägg, men om några år så ser du nog annerlunda på det hela.. Även krigsromantiken falnar, tro mig.. Krig och det omkring är inget fräckt eller kul.

Acco aknelösning tar inte bort alla finnar.. Men det e bra ändå.

(från en mer lyckad reklmakampanj)

Anledningen till att jag är intresserad av det militära är inte att jag längtar efter ett tredje världskrig.

Mitt medlemskap i FBU ger mig en god chans att träffa vänner, utöva friluftsliv och samtidigt lära mig saker som jag även har nytta av civilt. (Inte hur en automatkarbin fungerar, dock mycket annat.)

Spara på krutet, sikta rätt istället.

Wisaeus

visst..

Ibland så glömmer man att man själv varit 17 och det är så att värderingar ändras. Nu tycker jag att vi glömmer detta innan vi blir allt för ilskna.

;)

Sträcker över fredspipan.. UG!!

Re: Re: Re: Nijmegen

mightyrasta; sa:
SWE3171; sa:

I mitt tycke är det svårt att skilja hans humoristiska inlägg mot de rakt nedvärderande. Kunskap har han, det betvivlar jag inte, toleransen är det sämre ställt med.

Wisaeus

Håller med Magnus!! Att vissa här inte har utvecklat förmågan att förstå ironi kan ju knappast Patrik hjälpa.

Adak

Om man nu verkligen vill ha en utmaning, varför gå 100 km Dodentocht när man kan springa 100 km Lapland Ultramarathon i Adak? Och ger det inte gung-ho-hår-på-bröstet-kom-igen-då-Saddam-stridispoäng i hemvärnskretsar ger det säkert i alla fall ett riktigt macho skoskav ;-)

http://www.laplandultra.nu/

Re: Adak

markustaljedal; sa:
Om man nu verkligen vill ha en utmaning, varför gå 100 km Dodentocht när man kan springa 100 km Lapland Ultramarathon i Adak? Och ger det inte gung-ho-hår-på-bröstet-kom-igen-då-Saddam-stridispoäng i hemvärnskretsar ger det säkert i alla fall ett riktigt macho skoskav ;-)

http://www.laplandultra.nu/

Jag (och vänner) ska ta en titt på det där... Verkar vara ett både billigare och vackrare alternativ till Dodentocht.

Tackar
/
WWWisaeus

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg