Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nijmegen 2010
- Trådstartare Osterberg
- Start datum
Jag är sugen. Har försökt att läsa på lite på deras webbplats. Om jag fattar det rätt så bär man ingen packning som civil?Någon som skall ned och gå Nijmegen 2010?
Det stämmer att du inte bär packning som civil, däremot går du en längre sträcka om du är man.
Som civil man går du 5 mil istället för 4 som militär deltagare går (både män och kvinnor). Hur långt civila kvinnor går vet jag inte.
Försökte utläsa från http://www.4daagse.nl/index.php/en/...elnemen-reglementen-afstanden-beloningen.html fattar inte när man är R och E. 4 mil som R och 5 mil som E enligt tabellen för mig som kvinna, 73:a Kan man alltså gå en extra mil om dagen om man vill.
Någon som skall ned och gå Nijmegen 2010?
Jag ska gå Nijmegen 2010, gjorde det i år. I och med att man gick i år har man förtur till nästa års start. De som anmäler sig för första gången deltar i utlottning om det blir fler är 45000 anmälda.
Försökte utläsa från http://www.4daagse.nl/index.php/en/...elnemen-reglementen-afstanden-beloningen.html fattar inte när man är R och E. 4 mil som R och 5 mil som E enligt tabellen för mig som kvinna, 73:a Kan man alltså gå en extra mil om dagen om man vill.
Militärer går med packning om de går i tropp, ensam kan du välja om du vill ha packning eller ej, dock militärkläder och kängor.
Civilt går man 3-5 mil beroende på ålder, för kvinnor är kravet längst 4 mil men man kan välja 5 mil. För män kan man inte välja kortare sträcka om det enl tabellen ska vara 5 mil, dock man man välja längre sträcka, Den civila gruppen kan välja den utrustning man tycker är bäst.
På utsidan.se liksom på min hemsida finns lite skrivet om Nijmegen http://www.ultravandraren.se
Militärer går med packning om de går i tropp, ensam kan du välja om du vill ha packning eller ej, dock militärkläder och kängor.]
Mja, så vill jag väl inte säga att det är. Som militär går du med 10 kilo dödvikt (i vilket mat & vatten och regnkläder inte räknas in) om du är man under 50 år. Som kvinna eller man över 50 år kan du välja om du vill gå med packning eller ej. Det har inget att göra med huruvida du går i en enhet eller enskilt.
För mer info om vad som gäller för militärt deltagande, se försvarsutbildarnas sida.
Mja, så vill jag väl inte säga att det är. Som militär går du med 10 kilo dödvikt (i vilket mat & vatten och regnkläder inte räknas in) om du är man under 50 år. Som kvinna eller man över 50 år kan du välja om du vill gå med packning eller ej. Det har inget att göra med huruvida du går i en enhet eller enskilt.
För mer info om vad som gäller för militärt deltagande, se försvarsutbildarnas sida.
Så gick i vart fall de kvinnliga och manliga militärer som jag känner och träffade
Ok, möjligt men det låter knepigt så tillvida det inte är män över 50.
Sak samma, går man som svensk militär, anmäld via försvaret är det 10 kilo dödvikt för män mellan 18 och 50 år. Utrustningen är fältuniform.
Jag skall låta det vara osagt om det finns andra varianter, dvs att du anmäls som civil men går uniformerat etc om du kör det hela helt på egen hand.
Sak samma, går man som svensk militär, anmäld via försvaret är det 10 kilo dödvikt för män mellan 18 och 50 år. Utrustningen är fältuniform.
Jag skall låta det vara osagt om det finns andra varianter, dvs att du anmäls som civil men går uniformerat etc om du kör det hela helt på egen hand.
Ok, möjligt men det låter knepigt så tillvida det inte är män över 50.
Dem jag känner bor på militärcampen är långt under 50. Men de går själva. Det är bara att se på filmerna från marschen som finns på Nijmegenmarschens hemsida. Var man har är en lätt rygga med, som jag hade ett regnställ och en vindjacka, vägen inga 10 kilo dödvikt.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg