Nido mjölkpulver?

Det handlar ju om att spara där det går, det är inte det absoluta beloppet som är intressant utan hur många procent.

Och sen handlar det väl också om att man uppfostrats att inte köpa sånt man inte kommer använda. Att köpa en burk Nido och sen kasta 3/4 av det eftersom det blivit gammalt är det många som har svårt för.

Polemik regerar. ;)

Jo, men utslaget tillsammans med övrig utrustning och transport så handlar det inte ens om en promille. Det är ett belopp som försvinner i avrundning till hela ören. Väg upp det överblivna i småpåsar och sälj på plattan om det svider...

valdemar

Det är ett belopp som försvinner i avrundning till hela ören. Väg upp det överblivna i småpåsar och sälj på plattan om det svider...

Du får gärna öresavrunda att du köper upp till jämn krona och skicka mellanskillnaden till mig:) Många bäckar små.

(Nordea har faktiskt infört det som sparform, alla kortköp avrundas uppåt till jämn krona och skillnaden sätts in på sparkonto.)

Du får gärna öresavrunda att du köper upp till jämn krona och skicka mellanskillnaden till mig:) Många bäckar små.

(Nordea har faktiskt infört det som sparform, alla kortköp avrundas uppåt till jämn krona och skillnaden sätts in på sparkonto.)

Jo, småbäckar...rinner saaaaaktaaaaa.

Var det Bill Gates som gick på förlust om han stannade och plockade upp en hundring som låg på marken, när det var som 'värst'?

peter

Det verkar ju trots allt finnas småburkar av Nido, så då behöver man inte slänga 2 kg oförbrukat pulver. Trekking Mahlzeitens feta mjölk köper man i 250 gramspåsar för 49 kr så de är ju rätt dyra.

Jag köper alltid stora burken, och slänga behövs inte! Jag skall berätta en hemlighet (lova att inte sprida detta)
Det går att använda torrmjölk hemma också, det som blev över menar jag;)

torrmjölk

Använder semper torrmjölk till frukost varje dag när jag fjällvandrar. Blandar till den på kvällen så den får stå över natten. Smakar utmärkt med mûssli på morron.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg