Ni med småbarn - hur bär ni er åt när ni vill klättra?

Jag skulle jättegärna ha henne i vagnen under tiden som vi topprepar, det är en lång brant trappa ner till klätterhallen så det kan bli lite meckigt. Men nöden har ingen lag ;-)

Eller så får vi ta oss till ett klättergym på markplan :)

bebin på golvet/marken...

mamma här...och rekommenderar att den lille stannar där nere...men...har aldrig klättrat solo...så den som håller i repet måste vara tillräckligt duktig på att säkra mig när jag klättrar...och hålla den lille sysselsatt på marken...hjälpa till att hålla repet kan funka ibland...leksaker...barnvakter...vi kanske kan hjälpas åt? *ler*...bor i stockholm...maila mig gärna...f68ah65b@hotmail.com

Jag klättrar inte men ägnar mig åt annat där små barn är en omöjlighet eller en orimlig börda. Det för mig självklara svaret är ju att ni skaffar barnvakt. Farmor, gudfar eller kompisen sitter nog gärna med ett par timmar i klätterhallen. Min erfarenhet säger mig att människor med ett normalt socialt liv och god kontakt med sin egen familj aldrig behöver försaka något i brist på barnvakt. Jag vill inte vara en sån där moralist men en annan lösning är bara riskabel och/eller väldigt obekväm. Tids nog är junior stor nog att hänga med på allt men åtta veckor? Håll bebisen på marken....Som slutkläm vill jag bara säga att skulle barnet börja gråta så behövs inga drastistka åtgärder från föräldrarna för vet du vad? Även andra människor kan trösta ditt barn.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MAJO77 Kurser för småbarn Sportklättring 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg