Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Never trust a guy with shining equipment!
- Trådstartare ruha
- Start datum
hehe, jag blev mobbad av en guide i chamonix en hel vecka för några av mina nya blänkande karbiner - "Magnus, do you have carabiners made of silver?"...
den hårdvara vi fick ut av guiden var daterad till någon gång på 70-talet och fungerade utmärkt...
nä, allvarligt talat - det ligger mycket i det du säger!!!!
/m
den hårdvara vi fick ut av guiden var daterad till någon gång på 70-talet och fungerade utmärkt...
/m
SWE3171; sa:hehe, jag blev mobbad av en guide i chamonix en hel vecka för några av mina nya blänkande karbiner - "Magnus, do you have carabiners made of silver?"...
/m
Jag hade nog personligen ställt mig frågande inför en guide som slänger ut prylar från 70-talet, hur många fall var gjord i den utrustningen. All utrustning påverkas negativt av slitage, ålder och fysisk påfrestning... Själv så dokumenterar jag historia på min utrustning så att den byts ut i tid, sedan för fräcka Franska Guider säga vad dom vill!! Säkerhet framför allt!!
Angående filmerna så är det väl så att i den ekonomiska världsordningen så styr pengarna, det betyder förmodligen att den utrustning du ser är ren reklam och då skall det väl vara nytt å snyggt?
Byt på bara...
Vad gäller hårdvara så är i alla fall inte jag speciellt bekymrad över gamla grejer. Detta har debaterats i all oändlighet på bla ukclimbing.com rec.climbing.com & cascadeclimbers.com samt sammanställts ganska bra på http://www.tradgirl.com.
Sen kan man ju ställa sig den enkla frågan: av alla olyckor som sker varje år i bergen - hur många beror på mikrosprickor i en karbin jämfört med de som orsakats av "pilot error"...????
Vad gäller hårdvara så är i alla fall inte jag speciellt bekymrad över gamla grejer. Detta har debaterats i all oändlighet på bla ukclimbing.com rec.climbing.com & cascadeclimbers.com samt sammanställts ganska bra på http://www.tradgirl.com.
Sen kan man ju ställa sig den enkla frågan: av alla olyckor som sker varje år i bergen - hur många beror på mikrosprickor i en karbin jämfört med de som orsakats av "pilot error"...????
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg