Nepal?

Kursen anordnas av The Institute of Mountaineering and Allied Sports, kostar 365 US dollar.

Orten heter Manali, Om du kollar pa en Indien karta, kolla rakt Norrut fran Delhi typ 60-100 mil. (jag vet inte sakert men det tog mig ett dygn med buss, visserligen beslagtog polisen bussen efter halva vagen men en ny buss med en rallyforare bakom ratten plockade upp oss.)

Kursen borjar det 1 oktober, man ska vara dar kvallen innan och haller pa, som sagt, i 26-28dagar.

De forsta 8 dagarna ar det traning pa institutet, sedan drar man ut i bergen resten av tiden. Det skulle vara en guide per 6 pers och maximum 50 pers kan vara med,(det star 40 pers pa hemsidan men dom sa 50.)
Dom trodde det skulle bli ungefar 30-35 pers.

Jag vet inte vilka berg som vi ska forsoka pa men tanten jag pratade med pa just Institutet sa att max-hojden vi skulle forsoka pa var 6500-7000 meter.
Jag vet inte riktigt om jag kan forvanta mig att vi ska upp pa 7000m men jag ska iallafall medverka pa kursen och lara mig ett och annat.

En fin sida:

http://www.ludd.luth.se/~prashant/climb_ind.html

Kolla under Western Himalayan Mountaineering Institute.

Jag ska ga Basic kursen, det star att den kostar 324 US Dollar, antagligen har dom hojt priset eller sa ar jag lurad.

Jag tror det blir ballt, vi kanske syns pa kursen ;)

Ricard.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg