Neoprensocka-sko

Söker en smidig neoprensocka-sko med lite högre skaft å en tunn sula så man kan gå lite med den, gärna med dragkedja så man lätt får på sig den!
Paddlar alltid barfota på sommarn för känslan(har pinnstyrning) vill nu på vintern ha nåt som är så lätt å smidigt som möjligt.
Nån som har nåt tips!

/Janne

Prova Chota neoprenstövlar (dom svarta) funkar som gummistövlar men är smidigare i sittbrunnen
finns bla hos Orust kajak, GUL portage boot är en liknande modell som är några hundra billigare dock lite smalare i skaftet.

/Pelle

Tack för tipset!
Har kollat på båda vilken är den smidigaste? Svårt avgöra på bild men ska till Kanotcentrum å kolla på Chota imorgon!

/Janne

om du vill ha något lätt och smidigt som har känsla skall du satsa på att få tag på ett par tunna vågsurfardojor. Jag har kört med 2mm tjocka vågsurfardojor med separat stortå de senaste 12 åren och de är kanon tunna och smidiga och tån gör att man får bättre känsla plus att skon inte vrider sig runt foten. kolla med surfbutikerna så kanske de har någon ide

//Siven

Tack för det tipset Siven!
Ska kolla på såna skor oxå är rädd att Chota är lite för otympliga!
Nu ska jag ut å paddla :)

/Janne

GUL portage boot är lite tunnare och mer slimmad en Chota stöveln, båda dessa "stövlar" har en sula som det fungerar att gå runt i även när man är iland... kan ju vara något att tänka på.

/Pelle

Köpte Chota helsvarta stövlarna helsköna å varma för vinterpaddling! Var ute idag på havet å fick testat med en gång!
Men tänker även leta efter dom Siven tipsade om! Kom på att jag nog behöver båda varianterna:)

/Janne

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg