NeoAir kommer i April

Är det någon som påstått att NeoAir skulle vara SJÄLVuppblåsbart?

Saxat från bruksanvisningen som medföljer:

"...Unroll your Therm-a-Rest mattress; with valve(s) open, let pad self-inflate, then over inflate with several breaths,close valve(s)..."

Jag tolkar det som om det skall finnas en viss självuppblåsbarhet, dock så står det att det kan vara svårare vid vinterförhållanden.

Fast när man tittar på deras hemsida så står det " self-inflating" framför alla deras madrasser, utom just NeoAir, där det bara står "ultralite air mattress".

Lite dubbla budskap, kan man säga. Fast jag är jättenöjd ändå... dom fyllde sig själv till kanske 1/3 och sen fick jag blåsa i resten...

Nu återstår bara det skarpa testet... :)
 
Saxat från bruksanvisningen som medföljer:

"...Unroll your Therm-a-Rest mattress; with valve(s) open, let pad self-inflate, then over inflate with several breaths,close valve(s)..."

Jo jag läste den info'n också men det måste vara ett standardformulär som skickas med alla therm-a-rests underlag eftersom alla deras tidigare underlag varit just självuppblåsbara.
Det står väl även något om att underlagen helst skall förvaras uppblåsta så att skummet i madrasserna inte skall vika sig. Men det finns ju inget sådant i NeoAir heller.

Dom ligger väl efter i alla uppdateringar.

//Peter
 
Värmer

Det blev 0-gradigt i natt.
Underlaget kändes varmt att ligga direkt på.Så det där med värmereflektionen verkar ju stämma.
 
Fast jag är jättenöjd ändå... dom fyllde sig själv till kanske 1/3 och sen fick jag blåsa i resten...

Då ska du helt klart vara jättenöjd, som sagt, eftersom du alltså fick 1/3 på köpet. Tveksamt om underlaget kommer suga i sig något alls själv i framtiden; det var nog den tajta fabrikspackningen som gjorde att det sög i sig luft överhuvudtaget.
 
Då ska du helt klart vara jättenöjd, som sagt, eftersom du alltså fick 1/3 på köpet. Tveksamt om underlaget kommer suga i sig något alls själv i framtiden; det var nog den tajta fabrikspackningen som gjorde att det sög i sig luft överhuvudtaget.

Hur gör ni, egentligen?

Mitt Pro-Lite 4 har legat nedpackad och ihoprullad i en vattentät påse i ca 3 år till i morse, länken till den andra tråden gjorde att jag kände att det var dags för en uppdatering. Packade upp och blåste den full, efter 15 min rullade jag ihop den och lät den fyllas. Den blev halvfull, men med lite ytterligare 'massage' tror jag den blir som ny.

Edit: Är det NeoAir som sög i sig luft???


Valdemar
 
Tråkiga nyheter!

Information från tillverkaren Cascade Designs Inc.

"The Neo Air Large size are not due out until fall so most likely the end of September.

We are currently looking to get the regulars out the door since they are the most popular size and then we will focus on the large."

Vad sjutton ska jag sova på i sommar?
 
Detta var ju den sämsta nyheten inför denna sommarsäsongen.
Ett NeoAir L har man väntat på hela våren. :(

Känns tråkigt att behöva köpa "ett så länge" liggunderlag eftersom man i dagens läge inte ens har nått att sova på.
Men man får ha hoppet uppe fram till tåget går till fjällen.

Buhuu.....
 
Detta var ju den sämsta nyheten inför denna sommarsäsongen.
Ett NeoAir L har man väntat på hela våren. :(

Känns tråkigt att behöva köpa "ett så länge" liggunderlag eftersom man i dagens läge inte ens har nått att sova på.
Men man får ha hoppet uppe fram till tåget går till fjällen.

Buhuu.....

Ibland är det en fördel att vara av medelmåttiga proportioner. :)

Jag köpte ett Regular igår och är efter en kvarts tupplur på vardagsrumsgolvet mäkta imponerad. Att sova på sidan går alldeles utmärkt och NeoAir slår inte på långa vägar igenom. Och nog för att jag kände till vikten innan, men det är icke desto mindre fascinerande att väga madrassen i handen.

Återstår bara det skarpa testet. Någon som sovit med ett Neo Air på kylig backe än?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Intryck av NeoAir Lättpackning 11
honkydory Thermarest Neoair - Första intrycken Lättpackning 23
jorgenl33 Pyreneerna i april/maj Lättpackning 1

Liknande trådar