Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej! Finns det någon som känner till kajaker från Nelo och har lite informativa synpunkter? Kanske rentav någon som äger en Inuk, Amassalik eller Navigator?
Har faktiskt ingen aning om vad Nelos kajaker går för men jag är nyfiken jag med. Snygga kajaker till snyggt pris. Det vore roligt att få pröva dem. Ta en titt på http://www.min-sajt.com/erik_gustafsson om du inte redan gjort det. Ledsen över att inte kunna hjälpa till mer.
Jag har ingen egen erfarenhet av deras havskajaker. Deras tävlingskajaker ser i alla fall riktigt välbyggda ut med hög finish. De och Plastex är ju de dominerande märkena på tävlingssidan. Förhoppningsvis gäller detta även deras havskajaker.
Hej!
Har kört Inuk ett par gånger och bl.a. sist på Åre Extrem Challenge i klass 2 fors.
Har letar länge efter den perfekta kajaken och frågan är om inte Inuken ligger bäst till för att kunna både njuta i skärgård och på tävlingar.
Bra köp enl. mig!
info@teton.se
Jo, den modellen är jag riktigt intresserad av, just för den nämnda kombinationen. Staffan, har du paddlat Inuk i grov sjö? Du skrev att den använts i klass 2 fors, betyder det vågor å otäckheter och att den då är hyfsat stabil? För vill ju ha en båt som är en smula orank...
(Väcker måhända agg genom att benämna kajak som båt, men de flesta diskussioner på Utsidan brukar övergå till helt annat än debatter om startinlägget...)
Tja igen!
Klass två fors är rätt stökig och kräver lite vana. För mig gav Inuken den rätta mixen av att vara så pass stabil i en fors att man kan ge 100% (ok 95% då) och samtidigt inte för trög när det blir slätvatten. Körde en runda men en förhöjd sits och då blev den mer rank i stil med en normal motionskajak.
Möjligtvis är den lite för låg i fören för att vara en bra kajak i fors eller grov sjö. Under Åre blev det en ganska blöt färd men det var det värt!
Pinnipedia på Ingarö har en att hyra.