Navigeringsprogramvara för laptop med röst.

Till de flesta handdatorer finns det olika navigeringsprogram där man ser den planerade färdvägen i 3D och har en röst som berättar när man ska svänga.
Finns det inget för laptop som funkar likadant?
Hittade nyligen Garmins nroute vilket får väll fungera om jag inte hittar något snyggare.
Någon som vet?

Röstnavigering med lapptop

Hej !

Skulkle svara på din fråga om röstnavigering till lapptop men råkade skriva ett nytt inlägg :)

Så läs mitt inlägg så ser du en länk där du kan kolla.

mvh olsson826

????

Jag förstår dig inte riktigt SankaBoy.
I ett inlägg söker du Usb-gps för användning på sjön, i ett annat söker du 3D programvara.

Jag tror inte att sjökorten är gjorda för 3D.
För övrigt föredrar jag själv 2D, då har man lite bättre översikt över grannskapet.

/Martin

Jodå

Såhär är det..

Har en bärbar och söker USB-GPS istället för min etrex vista. USB-GPSen tänkte jag köra med datorn i både bilen och båten. I båten med sjökort och i bilen med vägkarter med röst.. Svårare var det inte..

Om du har en Garmin, så att du har Mapsource, kan du tanka hem en utökning till Mapsource, kallad nRoute. Det fungerar bara tillsammans med GPS från Garmin, så vill du ha en USB-GPS får du köpa exempelvis en GPS 18. Trådlöst finns också, GPS 10. För övrigt går det bra med snart sagt vilken Garmin som helst, som har datorkommunikation. Bara du ser till att ha en upplåsningskod, som passar till den karta och GPS du använder.

Har du detta ger nRoute dig det du söker, för landsvägsnavigation. I min egen situation (hade redan en Vista, som jag låst upp CS kartor till) fick jag alltså detta utan att lägga ner en extra krona.

Anders

Japp

Som jag skrev så har jag testat nRoute men är inte riktigt nöjd. Programmet är inte särskillt snyggt och kartorna inte särskillt snygga de heller.
Visst nu börjar jag bli kräser och klagar på utseendet men om man jämför mot destinator tomtom osv som finns till pocketpc så tycker jag att det borde finnas liknande program även till PC.
programen är ju skrivna på PC och säkert testade på PC innan de gjordes om till pocketpc.. Så varför säljs inte fler av PC varianten???

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg