För många år sedan - i Utsidans ungdom - efterfrågade jag lämpliga tältplatser någonstans i de norra fjällen. Vid två olika tillfällen fick jag tipset - av samme person - att skaffa mig Naturvårdsverkets 23 kartblad med titeln "Vegetationskarta över de svenska fjällen". Efter den andra uppmaningen gjorde jag som tipsaren föreslog. Men... kartbladet skulle läggas ner och nu sålde man ut de kartor som fanns kvar. Jag fick tag på 15 av kartorna. Tyvärr saknar jag ett kartblad över ett område som jag gärna återvänder till: Kartblad nr 11. Varje karta har ett nummer samt ett geografiskt namn. Det tolfte bladet heter "12 Ammarnäs" så en gissning är att det blad jag efterlyser heter "11 Hemavan"..
Nu undrar jag om det finns någon Utsiding som har detta kartblad och kan tänka sig att fota av den del av kartbladet som omfattar Artfjället och skicka till mig.
Tummarna hålls!
/HåkanF
PS Jo, jag HAR letat bland mina gamla inlägg utan att hitta min tidigare tipsare. Kanske tredje gången gillt?
Nu undrar jag om det finns någon Utsiding som har detta kartblad och kan tänka sig att fota av den del av kartbladet som omfattar Artfjället och skicka till mig.
Tummarna hålls!
/HåkanF
PS Jo, jag HAR letat bland mina gamla inlägg utan att hitta min tidigare tipsare. Kanske tredje gången gillt?
Senast ändrad: