Jag köpte nämnda byxa i Juni, användes under en månad varvid en av gummibandsfästena vid foten lossnade. Alltså det som med vilket man ska dra åt byxan kring kängan. Det som lossnade var en metallbit som satt på insidan av byxan. Gick till Naturkompaniet och de skickade byxan till Haglöfs, skadan var ringa men jag tycker av princip att en byxa som marknadsförs som tuff-tuff ska överleva längre helt intakt än i en månad.
Efter 3 veckor så ringde Naturkompaniet upp, de gav två alternativ:
1. Haglöfs hade inga byxor inne för tillfället men de kunde laga skadan gratis. Tolkade som att jag kunde fått ett nytt par om de haft några?
2. Tillgodokvitto (presentkort) på hela summan hos Naturkompaniet.
Jag valde nr två och köpte ett par Keen sandaler då de Rabot Fjell Pants jag ville ha istället inte fanns på Naturkompaniet.
Så vad vill jag då säga med detta? Jo att jag är nöjd med både Naturkompaniet och Haglöfs agerande. Självklart ska saker hålla, men minst lika viktigt är hur de hanterar de tillfällen då de inte gör det!
Så en liten ros till både Naturkompaniet och Haglöfs. Jag kan garantera er, bra stöd och bemötande efter köp lönar sig! Speciellt för mig som är otrooooligt långsint.
Efter 3 veckor så ringde Naturkompaniet upp, de gav två alternativ:
1. Haglöfs hade inga byxor inne för tillfället men de kunde laga skadan gratis. Tolkade som att jag kunde fått ett nytt par om de haft några?
2. Tillgodokvitto (presentkort) på hela summan hos Naturkompaniet.
Jag valde nr två och köpte ett par Keen sandaler då de Rabot Fjell Pants jag ville ha istället inte fanns på Naturkompaniet.
Så vad vill jag då säga med detta? Jo att jag är nöjd med både Naturkompaniet och Haglöfs agerande. Självklart ska saker hålla, men minst lika viktigt är hur de hanterar de tillfällen då de inte gör det!
Så en liten ros till både Naturkompaniet och Haglöfs. Jag kan garantera er, bra stöd och bemötande efter köp lönar sig! Speciellt för mig som är otrooooligt långsint.