Naturen - medicin mot stress

Finns det inga reella värden i att nå en lägsta hastighet?

Kjell
Tydligen inte utifrån sett, då blir man betecknad som slö och lat trots att man kanske hunnit mera när veckan är slut än den som stressat runt som en iller på speed.

Jag har ju en hel del kontakt med våra stora tamdjur och jag brukar lägga mig i deras "komforthastighet" om jag inte redan är där och då flyter allt utan problem, dom verkar känna vad jag tänker och så gör dom som jag vill. Det samspelet är underbart. Det finns en hel del episoder i mitt liv när jag rört mig bland djur som inte ansetts som säkra (tjurar bla.) men eftersom djuren är mina vänner så funkar det för en vän tar man inte död på. Det är ett exempel på ett reellt värde i att nå en lägsta hastighet och anpassa sig för annars blir det farligt.
 
Tydligen inte utifrån sett, då blir man betecknad som slö och lat trots att man kanske hunnit mera när veckan är slut än den som stressat runt som en iller på speed.

Jag har ju en hel del kontakt med våra stora tamdjur och jag brukar lägga mig i deras "komforthastighet" om jag inte redan är där och då flyter allt utan problem, dom verkar känna vad jag tänker och så gör dom som jag vill. Det samspelet är underbart. Det finns en hel del episoder i mitt liv när jag rört mig bland djur som inte ansetts som säkra (tjurar bla.) men eftersom djuren är mina vänner så funkar det för en vän tar man inte död på. Det är ett exempel på ett reellt värde i att nå en lägsta hastighet och anpassa sig för annars blir det farligt.

Intressant! Frågan är; är det inte så mellan folk också? Dom som håller samma hastighet förstår
varandra. Medans stressmänniskor, relativt sett, är det som inte lönt att diskutera med.

Kjell
 
Intressant! Frågan är; är det inte så mellan folk också? Dom som håller samma hastighet förstår
varandra. Medans stressmänniskor, relativt sett, är det som inte lönt att diskutera med.

Kjell

Omvänt gäller nog också. "Slöfockarna som är nöjda med att sitta still och inte göra ett jota flera timmar i sträck är det ingen idé att samtala med heller".
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fågelskit Saker att göra i naturen Allmänt om friluftsliv 25
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
KimmyA En månad i naturen Allmänt om friluftsliv 18
jffoto Göra upp eld i naturen, livrädd? Allmänt om friluftsliv 19
WildlifR Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) Allmänt om friluftsliv 1
Göran_ Vart (norr om Sundsvall) njuter ni av naturen i slutet av Maj? Allmänt om friluftsliv 1
Tundraman Uppskatta o se naturen.. Allmänt om friluftsliv 13
FrejaM Naturen motverkar stress? Allmänt om friluftsliv 32
David Kilström Blåband brännbara i naturen? Allmänt om friluftsliv 3
GustavF. Att respektera naturen, vad är förnuftigt? Allmänt om friluftsliv 79
Polarnatt Vår syn på naturen Allmänt om friluftsliv 6
Varktos Leva i naturen? Allmänt om friluftsliv 38
Moxer NRKs "Ut i naturen" mycket bättre än SVT Allmänt om friluftsliv 7
spaceromancer Gärna i naturen men inte utan modern kemi? Allmänt om friluftsliv 31
Skogsvarg Behöver medicin, aspbark Allmänt om friluftsliv 14
Lewis Skydd mot möss o andra gnagare Allmänt om friluftsliv 12
HasseQ Ett hot mot Allemansrätten, igen Allmänt om friluftsliv 69
Skogsstjärnan Den moderna tidens attacker mot våra naturvärden Allmänt om friluftsliv 12
outdoor80 skaljacka eller regnplagg mot ihållande regn Allmänt om friluftsliv 15
Hunter98 Byta Iphone mot kniv? Allmänt om friluftsliv 34
dag.lunden_telia.com HFD (Högsta förvaltningsdomstolen) prövar om skidavgift strider mot allemansrätten Allmänt om friluftsliv 18
V. Väderhatt Hård hud & valkar: Bra eller dåligt mot skavsår? Allmänt om friluftsliv 17
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231
ödemark Genetiskt övertag mot kyla Allmänt om friluftsliv 45
Ante J Allergimedicin mot myggor. Allmänt om friluftsliv 8
Piranha_paradise Mot mygg Allmänt om friluftsliv 4
graylingman Hot mot myggmedelsförsöjningen? Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar