natos tältsång

Hej och hå.
Jag söker en tältsång men alla jag hittat kostar skjortan och lite till. Har hört att nato ska ha en tältsång som är både super bekväm och inte allt för stor ihopfälld. Nån som vet vart jag köper en sån, eller nån som kan tipsa om nåt annat som gör basecampen bekväm.

//Håkan

Gemensam Natomateriel finns knappast - mest materiel från de enskilda medlemsländerna. Ibland är det samma grejer, ibland är det samma standard, ibland är det helt olika grejer.

Det lär alltså finnas olika sängar om det är det du är ute efter, och olika stänger om det är det du är ute efter (jag läste "tältstång" först).

Troligen finns det en Natostandard för bårar, men många olika utföranden.

Annars är väl en luftmadrass rätt skön?

Armématriel

Byggs lokalt och upphandlas från billigaste tillverkare....
NATOs tältsäng är tung, kall och dyr. Globetrotter har sålt men så även Quartermaster och U.S. Cavalry.
En Origo med nylontyg på är vida lättare, billigare och bekvämare.

Go tur

Re: Vem styr över sången?

johankse; sa:
ollefisk; sa:
öringen; sa:
Att sjunga är väl gratis såvitt jag vet ;)
Inte gratis om han är ute efter en tältkör som sjunger sköna låtar så att han somnar snabbt? :)
Nato vet jag inte, militärt är väl mer marscher med blåsorkester?? ;-)

Har ni inte sett Pallin dirigera Ryska Stillahavsorkestern med kör?

Go ton

Aj då, den har jag missat!
Tonfiskar som kör eller??

Det kanske är lättare att svara om du preciserar dig. Är du ute efter en rak mittstång eller böjda tältstänger?

Förslag på tältsång för Nato

Mel: Sjunges på svenska nationalsången samt refrängen av Rule Britannia - istället för cymbaler kan man med fördel slå två trangiakastruller mot varandra på lämpligt ställe, nedan markerade med (X)

Du lilla, du sköna, du härliga tält
Kupol som på fjället blir en slottssal
Du följer mig både i skog och på fält
Här bor jag helst, ja tältet, det är mitt val
Här bor jag helst, ja tältet, det är mitt val

Tält du lilla (X)
här sover jag som bäst
Dina stänger, rep och canvas
är mitt hem!

Tält du sköna (X)
du skyddar varje gäst
vandrare som har ett tält
har ock ett hem!

(Hrrmmm, sorry, men jag kunde liksom bara inte låta bli...)

Haha, om det där är Natos tältsång så misstänker jag att Natos tältstång är något liknande den svenska midsommarstången! Frågan är då hur Natos tältsäng ser ut. Och trådskaparen har ännu inte gett oss svaret på gåtan om vad han egentligen frågade efter. En sann absurdistisk tråd!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg