Nato Water Bottle + Crusader Cup

Cannonball

Gäst
Jag köpte hela köket från engelska Ebay, var något billigare än Huskygård och bra/snabb frakt.

Lite småknepigt kök tycker jag, i alla fall med sitt eget vindskydd, brinner inte nog hett eller länge. Vet inte vad för annat bränsle man kan sätta i, har provat med ved, men det är ju bara stickor... bla..

Jag köpte den mest för att allas vår Bear Grylls alltid har den! Bra med en vattenflaska och en kopp av plåt som man kan koka med! Den sitter dock inte så hårt i varandra som jag hade velat...

Gun-Valld, när du testat, hör av dig vad du tycker, du kanske vet nåt jag inte vet? :)
Jag har ett sådant kök sen några år tillbaks, trangias brännare passar perfekt i koppen i brännaren, sedan satte jag bara ett löst galler över och ställde muggen på. Funkar klockrent! Om ni vill så kan jag lägga upp en bild senare.

Jag har ett sådant kök sen några år tillbaks, trangias brännare passar perfekt i koppen i brännaren, sedan satte jag bara ett löst galler över och ställde muggen på. Funkar klockrent! Om ni vill så kan jag lägga upp en bild senare.

Var fick du gallret ifrån?

Det jag ogillar med denna, är att koppen blir ju sotig och då vill jag ha den i en påse. Men då har jag vattenflaskan i påsen också, vilket är ett "hinder" extra för lite vatten!
:) ett riktigt i-landsproblem, jag vet!

Nåja, måste prova använda den lite mer under våren!

Likaledes är problemet med US fältflaskan och metallmuggen, sot. Behöver man verkligen brännare jämt? I varje fall inte vi som gärna tänder en liten brasa. Men sotigt blir det.

Cannonball

Gäst
Likaledes är problemet med US fältflaskan och metallmuggen, sot. Behöver man verkligen brännare jämt? I varje fall inte vi som gärna tänder en liten brasa. Men sotigt blir det.
Det går självklart bra med öppen eld, ungefär lika sotigt.
Men brännaren är bra när det är eldningsförbud:cool:

Cannonball

Gäst
Var fick du gallret ifrån?

Det jag ogillar med denna, är att koppen blir ju sotig och då vill jag ha den i en påse. Men då har jag vattenflaskan i påsen också, vilket är ett "hinder" extra för lite vatten!
:) ett riktigt i-landsproblem, jag vet!

Nåja, måste prova använda den lite mer under våren!
Jag har allt i ett svart fodral som jag köpte till köket/flaskan sen kapade jag bara till ett galler med ungefär 40mm maskor och 3mm tråd, och allt ryms i fodralet.
Ganska smidigt faktiskt.

Cannonball

Gäst
Här är en bild.

Bilagor

• SANY0005.jpg
    SANY0005.jpg
    113.7 KB · Visningar: 377
  • SANY0004.jpg
    SANY0004.jpg
    146.3 KB · Visningar: 415

Cannonball

Gäst
Ibland är det bra att veta vad man skriver. Läs gärna reglerna för eldningsförbud på https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Naturolyckor/Skogsbrand--vegetationsbrand/Eldningsforbud/
Du det var ett extremt drygt sätt att skick PM och försöka läxa upp mig!
Du vet att det är mycket större brandrisk att tända en brasa än ett kök?
Lägg av!

Bifogar ditt pm ifall någon annan vill "lära sig"....

CITAT SEOBSERVER:

Hej
VV läs https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Naturolyckor/Skogsbrand--vegetationsbrand/Eldningsforbud/
Berätta sen varför du bär en brännare och sprit du inte får tända. Ego är nyfiken!
Vänligen
J

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Housekeepah Någon som testat lifesaver bottle? Utrustning allmänt 4

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg