Tack för Rockport-info! Och Jörn hade jag glömt, ska kolla in dem och Lundhags lite.
Hur är det förresten med hakar på kängorna/skorna ni nämner här i tråden? På mina Haglöfs-halvkängor så är det hakar/krokar på halva snörningen och de har funkat fint. På kängorna jag hade innan så kunde det hända att hakarna "krokade i" tex snöret från andra skon. Väldigt irriterande och lite småfarligt, så egentligen vill jag bara ha snörning. För/nackdelar med det tänker ni?
Smogz: vad är fördelen med klacklösa kängor? Blir nyfiken. Jag har ett par "tofflor" från Skråmträsk, skickade också mina mått och fick ett par med bred läst. Dock blev de för stora så fick gå ner en storlek för att de skulle sitta på. Men kängor ska ju inte sitta så precist tänker jag, måste ju finnas plats för sockar och fotexpandering. Vad har du för storlek - din vanliga eller lite större?
En till fråga (tillagd i efetrhand): hur nöjd är du med skafthöjden på Lärk? Vad gjorde att du valde just dem? (Om man väljer mellan tex Björk, som har något högre skaft, och Lärk tänker jag.)