kul med alla svar!
morgan: jo kanske har du rätt. jag har funderat en hel del på det här med GT eller inte (liksom alla) men kommit fram till att jag inte behöver det. Mina prylar och primus får plats i ett vanligt förtält. Eller inne i det eftersom det är tvåmans och jag mest kommer vara själv.
Om jag ville ha ett stort komfortabelt tält skulle det bli Kaitum 3 GT eller Keron 3 GT.
Konceptet med Nallo och Nammatj är ju att de är kompakta, vilket jag gillar.
Just nu lutar det starkt åt ett Nammatj. Jag bär de 600 extra grammen utan att knota för detta tälts stadga. Skall det brännas 5000 på ett tält så känns det bra när det är rejält. Dessutom kommer det användas flitigt i vinter. Jag är ute varje vecka.
Vad jag sover i nu? Ett Fjällräven Termo G 66 som jag ärvt av min far som jag tror han köpte i slutet på 60-talet. Jag har använt det i många år. Man kan sova i det. Det går inte att sitta innuti! Innan det något tält från Överskottsbolaget. När jag backpackade i nio månader hade jag en gammal försvarsryggsäck från 40-talet utan vaddering i axelremmarna. Kort sagt: min samlade utrustning kostar under tusen spänn.
Men nu! NU har jag fått korn på Utsidan, nu har jag fått korn på komfort och prylar. Från att alltid ha campat ultraspartanskt med skitsovsäckar från konsum och plast och kläder till liggunderlag blir det nu först nammatj, synmat, ranger och antingen arvaker eller mjölner (de är ju så himla fina) Sistnämnda blir formgivningsporr tillsammans med min Skeletool CX som jag hittade ny på eBay för 500 spänn!