Nål i KM´s Froste

Hon har rätt.
Du kommer aldrig att märka nån nackdel av nålsticket. '

Jag har som en avlägsen jämförelse hål i tältduken efter att den sällskapssjuka katten klättrat över tunneltältet. Det blev hål efter klorna på två tre ställen, och man kan inifrån tältet se ljuspunkter. Jag tänkte dutta i lite Liquisole eller liknande. Men jag har inte gjort det under ett antal år, och trots att tältduken från början är JÄTTETÄT, så har jag aldrig kunnat märka nån skillnad för att det nu finns ett par små hål i tältet.

Tror hålen i din jacka har väsentligt mindre betydelse för regnet än mina hål i tältduken, så gräm dig inte utan sätt dit majblomman och kolla in vad glad din flickvän blir. Gesten är ju en straffspark och värd mer än många komplimanger!
 
I min värld skulle jag bli mycket besviken just för sakens skull; att man tar för givet att den tål det.
Det är, som väldigt mycket av min utrustning, saker som är designade och utformade med givna parametrara i åtanke och allt utanför dessa har man skurit in på för att uppnå maximal funktion just där.
Att sätt en nål i en jacka kan ju vara en sak men nästa gång kanske det är ens karbiner som tappas ner för balkongen på asfalten utan att man vet om att så skett ("det är ju ett metalstycke, öll det så höll det").
Precis som man kan tycka att en jacka för 6000 kju

Ang jackans lagning skulle jag nog välja att täta med nått lim-aktigt istället för lappa, tänk dock på att även väven på insidan kan tagit skada som i längden kan göra att den repas upp om man har otur. oavsett vad man väljer så är andningsminskningen en marginell företeelse medans lekaget kanske är det...kanske inte, jag skulle laga och inte chansa.
 
Tror nog du ska laga hålet, förslagsvis från insidan. Inte så mycket för regntätheten/andningsförmågans skull som för det faktum att ett hål genom framför allt innertyget ger förträffliga förutsättningar för delaminering. Något Musens jackor haft en del problem med även utan hål. Har själv haft ett liknande problem med en Tierrajacka.
 
Tror inte det är så farligt litet nålstick, min GT jacka är full av glödloppor och de lagar jag med lite liguisole. Krävs bara en liten dutt och ser mycket trevligare ut än en stor laglapp.
 
Kvinnor är hårda..=) Nä, jag kommer inte att dumpa min tjej för det här. Hon tog lite för givet att en tuff dyr jacka från KM borde klara av en "jävla majblomma"...
Jag fattar det ändå inte. Om jag tar och pressar en nål igenom något, oavsett hur hållbart det är, så går det väl definitionsmässigt hål på det? Trodde hon nålen skulle gå av?

Nä vet du, det där är undanflykter, jag skulle kalla det vardagsterrorism. Sy ett igelkottaskinn i hennes salopetter nästa vinter, uti ändanom, uti ändanom, allt uti salopetterna i ändanom...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg