Nål i KM´s Froste

Min flickvän ville vara snäll och pynta min nyinköpta, svindyra (6000kr!) och grymma Froste jacka från Klättermusen. Hon köper en 1 Majblomma och sätter den på fronten på jackan...
*suck*
Jag drog argt bort den och vart egentligen så otroligt paff att jag knappt sa något på länge.
Nåja...
Vad göra? Och hur stort är problemet? Membranet har ju då blivit punkterad av två små hål. Jag kan inte se hålen. Men de finns ju där...
Nån som har bra tips? Be Musen om lite Cutan strechs tyg och limma?
Och om någon (som plåster på såret ) har vart med om liknande, när någon när och kär menar väl. Men gör så FRUKTANSVÄRT fel. Kan ni ju alltid dela med er..=)
 
Sjukt sött av tjejen! FIck också en majblomma idag, det är bara att tacka att ta emot. Vad är två hål mot 6000 spänn när allt kommer kring?
 
Nä det ska väl mycket till förstås. Det är ju som sagt två SMÅ hål. Men man kan ju inte veta allt...
Är väl mest irriterande eftersom den är nyinköpt...
 
Min flickvän ville vara snäll och pynta min nyinköpta, svindyra (6000kr!) och grymma Froste jacka från Klättermusen. Hon köper en 1 Majblomma och sätter den på fronten på jackan...
*suck*
Jag drog argt bort den och vart egentligen så otroligt paff att jag knappt sa något på länge.
Nåja...
Vad göra? Och hur stort är problemet? Membranet har ju då blivit punkterad av två små hål. Jag kan inte se hålen. Men de finns ju där...
Nån som har bra tips? Be Musen om lite Cutan strechs tyg och limma?
Och om någon (som plåster på såret ) har vart med om liknande, när någon när och kär menar väl. Men gör så FRUKTANSVÄRT fel. Kan ni ju alltid dela med er..=)

*LOL*
Snacka om att ha fel prioriteringar i livet!

;)
 
Snacka om att ha fel prioriteringar i livet! *LOL*;)
Får nog hålla med trådstartaren om att jag inte fattar. Är det fel att bli sur/ledsen/upprörd över att någon obetänksamt sätter en nål i en sextusenkronorsjacka vars huvudfunktion är att inte ha några(stora)hål?

Går KM inte med på att skicka lapp går det väl med ett reparationskit för Goretex? 90 spänn eller så i välsorterade friluftsbutiker...eller med sån där segeltejp(?).
 
Öhhhh..vad menar du med punkterat. Membranet är väl inte luftburet.

Har själv en sprillans KM Driva (för mer än 6 papp) och den har minsann en majblomma på kragen. Den har dotterna satt dit.

Det enda som stör mig är årets färg. Lila är inte min smak ...särskilt inte som Driva är grönaktig.
 
En väsentlig observation

överväg att byta flickvän......
Jackan kan ju lagas...men om du sticker nålstora hål i membramet , om du tittar på dem efteråt har de inte längre nåldiametern...men större än sträckhålen är de definitivt.
//J
Jo jag har havt Majblomma varje år i min G-tex jackor, måhända luftar de lite bättre då...
 
överväg att byta flickvän......
Läste nyligen en modeblogg där välvilliga väninnor sa åt en tjej att dumpa sin kille (på fullaste allvar, det var en lång och seriös diskussion) för att han vägrar ha på sig de kläder hon valt ut. Som någon skrev "Om han verkligen älskade dig, så skulle han göra vad som helst för att behaga dig". Med den logiken så har du just utsatts för ett dödligt sår, och bör göra dig till singel omgående.

Jag skulle låta hålet vara, det är ju verkligen minimalt. Annars: På alla sportaffärer finns nylonlappar (helt vattentäta, ej ånggenomsläppliga) som du kan köpa för en femtilapp och sätta på insidan av jackan. Det räcker antagligen med 2x2cm (1x1?) för att täcka hålet, så effekten på jackans "andning" lär vara försumbar. Vill du prompt ha "andning" även i laglappen så kan du köpa ett gore-texlagningskit för 100 spänn istället.
 
Läste nyligen en modeblogg där välvilliga väninnor sa åt en tjej att dumpa sin kille (på fullaste allvar, det var en lång och seriös diskussion) för att han vägrar ha på sig de kläder hon valt ut. Som någon skrev "Om han verkligen älskade dig, så skulle han göra vad som helst för att behaga dig". Med den logiken så har du just utsatts för ett dödligt sår, och bör göra dig till singel omgående.

Jag skulle låta hålet vara, det är ju verkligen minimalt. Annars: På alla sportaffärer finns nylonlappar (helt vattentäta, ej ånggenomsläppliga) som du kan köpa för en femtilapp och sätta på insidan av jackan. Det räcker antagligen med 2x2cm (1x1?) för att täcka hålet, så effekten på jackans "andning" lär vara försumbar. Vill du prompt ha "andning" även i laglappen så kan du köpa ett gore-texlagningskit för 100 spänn istället.

Kvinnor är hårda..=) Nä, jag kommer inte att dumpa min tjej för det här. Hon tog lite för givet att en tuff dyr jacka från KM borde klara av en "jävla majblomma...akta dig för skarpa klippor när du klättrar då och luta dig inte mot granris"....=), Men förutom denna blunder så är hon världens bästa och dessutom mor till min son. Basta.

Men jag kommer nog att sätta någon slags lapp på insidan av jackan. Förmodligen kanske onödigt, men kanske mest för att dämpa Vetskapen om hålen. =)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg