• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nätdejtare!Se hit!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill ni lämna ett bidrag till forskningen=) Vi är två kvinnliga studenter som skriver en rapport om nätdejting, i syfte att se hur människor använder denna tjänst. Om du använder eller har använt dig av nätdejting, skulle vi vara tacksamma om du ville svara på vår enkätundersökning! Du har också chansen att vinna två biobiljetter om du fyller i din e-post adress.

Klicka på länken för att börja svara.

http://hermes.ics.lu.se/~hanna.lindberg/form1.htm

Inget fel med nätdejting.
Och ja skulle kunna tänka mig att prova det.
Men ja har inga problem irl att träffa kvinnor.
Eftersom ja är utåttiktad social & trevlig.
Men det skulle vara för att träffa en kvinna som gillar sportfiske.
Det verkar ju vara brist på sånna kvinnor tyvärr.

Önskar er lycka till med eran undersökning!!

Mvh/David

Tigershark; sa:
Inget fel med nätdejting.
Och ja skulle kunna tänka mig att prova det.
Men ja har inga problem irl att träffa kvinnor.
Eftersom ja är utåttiktad social & trevlig.
Men det skulle vara för att träffa en kvinna som gillar sportfiske.
Det verkar ju vara brist på sånna kvinnor tyvärr.

Önskar er lycka till med eran undersökning!!

Mvh/David

På tal om dejter så är den undersökningen ganska out of date om man säger så. undersökningen ligger inte kvar på den sidan längre.

Jag är ingen nätdejtare, men är övertygad om att jag skulle kunna bidra med värdefulla synpunkter ändå.

Fast jag måste naturligtvis få träffa de två kvinnliga studenterna då.

Fiskebrudar

Ha, jag är ioförsig 40 år men förra året var jag ute o cyklade och fick då se 2 st småtöser på sisådär 14 år som fiskade seriöst som fanken.

Kanske kan du vänta tills dom blir 18?

Stiffmeistern

Nätdejting??

Hmm.. är det här med nätdejting verkligen bra? Är en kille som alltid har haft lätt att träffa söta tjejer i verkliga livet. Alla min vänner pratade om hur bra det var med nätdejting. Nu när man har blivit singel och provat på så går det åt h*******. Någon som har ngr tips hur man ska lyckas?

MrS

Hmm.. är det här med nätdejting verkligen bra? Är en kille som alltid har haft lätt att träffa söta tjejer i verkliga livet. Alla min vänner pratade om hur bra det var med nätdejting. Nu när man har blivit singel och provat på så går det åt h*******. Någon som har ngr tips hur man ska lyckas?

MrS

Har du några tips på hur man lyckas träffa tjejer i verkliga livet som du har lätt för att göra. :)

Mitt tips till nätdejting är att ta reda på vem personen är. Är personen seriös? Har den bilder etc och är ärlig? Jag träffade en tjej via nätet. Det gick bra och så men det va inget mer med det sen. Man kan väl nästan säga att samma regler som gäller i verkligheten gäller på nätet.

Jag har nätdejtat en del men är hyfsat IT-mogen så jag tycker inte att det är nån särskild grej. Jag brukar kolla intresse, för mig, och allmäna intressen osv och känns det lovande så blir det en fika på stan. No big deal. Har väl träffat tre damer som jag hållit ihop med ett längre tag och nu kanske en blivande fru (inte för att jag vill gifta mig men ni fattar).

Den här gången så stämde det ordentligt samt - vad är oddsen att hon har en fågelhund (jobbar på djursjukhus) och gillar att vara ute. Jag jagar ripa 1-2 ggr per år och flugfiskar gärna så nu kan man göra det gemensamt. Jag har mest "råkat ut" för tjejer här i Sthlm som tältat för 15 år sen och tycker att det är en jätteexotisk grej men aldrig vill göra om det efter man testat. Att bara dricka drinkar på fredag och sen lätt bakis på lördag is getting old... :)

PS. Ser att tråden är mycket gammal.

Hej, är inte heller någon fena på att nätdejta, (el dejta i verkliga livet heller för den delen.) Men de tre grövsta felen som får en att klicka vidare är iaf. enl. mig: Man ser att den som skriver inte läst ens presentation utan gör "massutskick" i hopp om att någon desperat sate ska nappa. Folk som inte har foto och/eller i presentationen är mkt fåordiga, samt avslutar med "...blir du nyfiken på mig så hör av dig!" Eh... nej hur skulle man kunna bli det? Men man ska inte heller skriva för mkt, får man ont i fingret av att skrolla på musen för o komma till slutet är det lätt att börja misstänka att vederbörande är mer intresserad av sig själv än att lära känna sin dejt. Så... lägg upp representativt foto, gärna flera, då får den som blivit nyfiken lättare något att inleda en kontakt med. Skriv en presentation enl mottot ,"kvalitet före kvantitet", berätta gärna om mål i livet, finns ju så många presumtiva partners på nätet att man sollar friskt, (onödigt att lägga tid på dem det ändå inte kan bli ngt med if man är ute efter ngt långvarigt tex.) Lycka till!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pzac Linköpingsbor se hit! Träffar 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg